string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Elftal vragen aan…Peter Herder (AllureNRG).

Woensdag 26 oktober 2022 om 10:59

De optelsom van slim energiebeheer is AllureNRG. Het bedrijf levert energie én een bijdrage aan duurzaam, slim en kosten-efficiënter energiebeheer. Een bevlogen en dienstbare club uit Groningen voor de zakelijke markt en vastgoedsector. Met oprichter en aanjager Peter Herder spraken we in deze ‘Elftal vragen aan’ over ontzorgen, Arjen Robben en het FC Groningen-gevoel.

Peter Herder 2

1. AllureNRG ontzorgt, zo schrijven jullie op AllureNRG.nl Maar op welke manier staan jullie klanten dan zo ontzorgend bij?
 “Dat doen wij door het belang van de klant altijd voorop te stellen. Van daaruit richten wij onze bedrijfsvoering in. Daarbij vind ik goede bereikbaarheid erg belangrijk. Als een klant een vraag of zorgen heeft moeten wij makkelijk en snel bereikbaar zijn en met antwoorden en oplossingen komen.”
 
2. Jullie richten je als energieleverancier op de klein- en groot zakelijke markt, maar ook specifiek op de vastgoedsector. Waarom zijn jullie juist voor bedrijven of organisaties met meerdere panden een goede leverancier?
 “We geven adviezen en onderbouwen ons advies middels begrijpelijke data en statistieken. Daarbij bieden we administratief gemak en geven inzicht van de diverse panden op een factuur. Ook onze aan- en afmeldmethodiek en bereikbaarheid is voor vastgoedorganisaties belangrijk.”
 
3. Energie is voor veel mensen nu een zwaar onderwerp. Op welke manier kunnen jullie op dit moment met klanten meedenken en de materie ‘lichter’ maken?
 “We proberen mensen goed en regelmatig te informeren en we leggen de grillen van de energiemarkt zo duidelijk mogelijk uit. We zijn transparant en rechtlijnig en blijven klanten ontzorgen. Ook daarbij is het ‘bereikbaar zijn’ weer ons de sleutel.”
 
4. Op welke manier staan jullie ondernemers bij met hun duurzaamheidsvragen?
 
“Doordat wij het energieverbruik van relaties goed monitoren en analyseren, kunnen we gerichte adviezen over efficiënter verbruik geven. Toch is de snelste besparing op energie, de energie die je niet verbruikt!”
 
5. Waar krijg jij als ondernemer zelf energie van?
 “Als mensen blij zijn met onze adviezen en dienstverlening. Van tevreden klanten krijgen wij veel energie. Mensen die je inspanningen waarderen. Maar boven alles krijg ik veel energie van mijn gezin. Zij zijn mijn grootste drijfveer.”
 
6. Wat zijn jouw eerste herinneringen aan FC Groningen?
 “Ik ging vroeger naar het Oosterpark met mijn vader en zus, we zaten tegenover de FC dug-out. Ik heb er Johan Cruijff nog zien voetballen. Verder heb ik mensen als Hans Nijland en Jan van Dijk in het Oosterpark goed leren kennen.”
 
7. Jullie waren tussen 2019 en 2021 shirtsponsor bij FC Groningen. Wat heeft dat partnership jullie merk gebracht?
 “Onze naamsbekendheid is door deze shirtsponsoring enorm gegroeid. Maar het bracht ons merk vooral direct meer volwassenheid. We werden snel voor een volwaardige partner aangezien en er gingen plots deuren open die eerder dicht bleven. Door de shirtreclame hebben we een paar grote klanten gekregen en dat zorgde voor een mooi vliegwieleffect.”
 
8. Tegenwoordig ben je met AllureNRG lid van onze FC Groningen Business Club. Op welke manier geven jullie invulling aan dit lidmaatschap?
 “We gaan met veel plezier naar de FC, maar ik ga als Peter Herder en niet zo zeer als de ‘netwerkende ondernemer’. We ontmoeten bestaande relaties en op spontane wijze tref ik toch regelmatig nieuwe mensen en maak afspraken met ondernemers uit de vastgoedsector bijvoorbeeld. Ik loop er nu erg graag en vooral ontspannen rond.”
 
9. Waar liggen volgens jou nog groeikansen voor AllureNRG?
 “Kansen liggen er op het gebied van dynamisch gebruik en opslag van energie en het onderling ‘uitlenen’ van energie bijvoorbeeld. Het balanceren van het elektriciteitsnet. Maar we willen onze (nieuwe)klanten in de toekomst nog nadrukkelijker bijstaan met onderscheidend en besparend advies. Dan volgt verdere groei vanzelf. Daarnaast blijven we verjongen en moderniseren, waarbij de klant zelf aangeeft welke innovaties en contactwijze hij/zij wil. Het gaat erom dat we daarin soepel blijven meebewegen.”

10. Wat weten mensen waarschijnlijk niet over AllureNRG wat wel leuk of belangrijk is om te weten?
“Dat we enorm trots zijn op onze periode als shirtsponsor bij FC Groningen! Een periode waarin Arjen Robben zijn comeback maakte en we dus samen met ‘zijn’ naam en nummer 10 op het FC-shirt stonden. Het was een hele bijzondere periode en we kijken er met plezier op terug.”
 
11. Welke tip kun jij andere ondernemers geven?
“Behandel je klanten zoals je zelf behandeld wilt worden! Dat is wat mij betreft een van de belangrijkste eigenschappen van het ondernemerschap. Als je dat uitstraalt en uitdraagt, kun je ook altijd trots zijn op jezelf, ook als alles even tegenzit. In moeilijke tijden zie je kansen, word je vindingrijk en leer je de juiste vrienden kennen. Houd geloof in je plannen, maar vooral in jezelf.”

Peter Herder 1

Gerelateerd nieuws.

3 weken geleden

Clubhuis Kids United officieel geopend

2 maanden geleden

FC Groningen contracteert middenvelder Resink

3 maanden geleden

Van Eigen Bodem met Bai Kanu