string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Payt nieuwe hoofdsponsor FC Groningen.

Donderdag 09 februari 2017 om 16:29

Vanaf komend seizoen is Payt de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen. De club is met het Groningse softwarebedrijf een verbintenis voor twee seizoenen overeengekomen, met een optie op nog een derde contractjaar. Na zes succesvolle jaren neemt Payt de plaats op de FC Groningen-shirts over van huidig hoofdsponsor Essent.

FC Groningen en Payt zijn geen onbekenden van elkaar. Hoewel het ook een vestiging heeft in de regio Amsterdam, is Payt een echt Gronings bedrijf. Payt sponsort FC Groningen reeds sinds de oprichting met stoelen, uitingen op de dug-outs en als meest recente campagne shirtsponsoring op de rugzijde tijdens de halve finale en KNVB-bekerfinale van 2015.
 
Werkwijze
Payt zorgt ervoor dat haar klanten sneller en eenvoudiger betaald krijgen. Door het facturatie- en het herinneringsproces zo slim mogelijk te automatiseren en debiteuren tegelijkertijd alle denkbare communicatie- en betaalmogelijkheden aan te reiken. Zo gaan effectief debiteurenbeheer en klantbehoud hand in hand.
 
Marktleider zijn op het gebied van debiteurenbeheer. Dat is de ultieme ambitie van Payt. Ruim vier jaar en meer dan 8.000 klanten verder, is het bedrijf ervan overtuigd dat het platform van Payt dé toekomst is van het debiteurenbeheer.
 
Ambities
Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen is bijzonder trots op de nieuwe aanwinst. “In de huidige tijd valt het niet mee om een goede en ambitieuze hoofdsponsor aan je te binden als club. Na Essent is ons commerciële team er met Payt niettemin toch weer in geslaagd om een groeiend en bloeiend bedrijf als hoofdsponsor vast te leggen. Vooral de binding als Gronings bedrijf is mooi, evenals de ambitie die het uitstraalt als relatief jonge onderneming.”
 
Robbert Klaver vervolgt: “De mensen achter Payt hebben gevoel bij de club en zijn naast sponsor ook supporter van FC Groningen. Die combinatie maakt het tot een sterk partnership. Met Payt zijn wij in staat verder vorm te geven aan ons nieuwe beleidsplan ‘2017-2020: FC Groningen laat nooit meer los’. Het is voor de stabiliteit en continuïteit van de club prettig dat we reeds in februari een nieuwe hoofdsponsor voor de komende jaren kunnen presenteren.”
 
Strategie
De software is inmiddels zo effectief dat Payt dit succes graag kenbaar maakt en haar klantenkring verder wil uitbouwen. Het zakelijke netwerk en de achterban van FC Groningen is groot en interessant en Payt wil met deze ondernemingen graag zaken doen. Directeur Sander Kamstra van Payt noemt het hoofdsponsorschap bij FC Groningen dan ook een geweldige kans en uitdaging. “Ik spreek namens het hele team van Payt als ik zeg dat wij er bijzonder trots op zijn de nieuwe hoofdsponsor te kunnen en mogen zijn van FC Groningen.”
 
Kunnen omdat we nog een relatief jong bedrijf zijn en toch nu al in staat zijn deze grote stap te zetten. Mogen omdat FC Groningen een A-merk is waarmee wij ons graag willen afficheren. Het imago van FC Groningen sluit bovendien uitstekend aan bij de nuchtere kijk op zaken, die ook Payt kenmerkt. Wij hopen dat het succes met Payt op de voorkant van het shirt net zo groot zal zijn als op de achterkant ervan tijdens de bekerfinale van 2015!”
 
Financiële afspraken
Payt betaalt voor het hoofdsponsorschap bij FC Groningen in het eerste seizoen een gegarandeerd bedrag van 1,1 miljoen euro en voor het tweede contractjaar 1,3 miljoen euro. Door diverse bonusregelingen kunnen beide jaarbedragen (ruim) oplopen. In tegenstelling tot veel andere overeenkomsten zijn hierbij de sportieve prestaties van FC Groningen niet leidend, maar juist de groei van Payt als bedrijf, waarop FC Groningen met haar zakelijke netwerk invloed heeft.

20170209EOB6443
20170209EOB6463

Gerelateerd nieuws.

1 week geleden

Eerste profcontract Speelman bij FC Groningen

2 weken geleden

Van Eigen Bodem met Nina van Dijk

3 weken geleden

Via het voetbalveld terug het werkveld in.