string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

FC Groningen en Amstel verlengen samenwerking.

Maandag 09 mei 2016 om 10:31

FC Groningen en Amstel hebben de samenwerking met 5,5 jaar verlengd. Beide partijen hebben al sinds 2005 een zeer succesvolle relatie met elkaar.

Amstel is zowel voor het publieke deel in Euroborg als voor het zakelijke segment bierleverancier van FC Groningen. Amstel, onderdeel van Heineken Nederland, is tevens zakelijk partner van de Trots van het Noorden.
Concepten
Daarnaast is Amstel partner in concepten voor Euroborg Horeca, (deels) een dochteronderneming van FC Groningen. Voorbeelden van deze concepten zijn de nieuwe speciaalbier bar in de Essent Lounge in Euroborg en het nieuw gerealiseerde FC Café op de tribune bij de Noordlease Business Corner. Deze ‘buiten-bar’ op de tribune is afgelopen zondag bij FC Groningens thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo voor het eerst gebruikt en zal met ingang van het nieuwe voetbalseizoen 2016/2017 permanent in gebruik zijn.
Versterken
Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen toont zich verheugd over de continuering van de samenwerking. “Amstel is al meer dan tien jaar aan FC Groningen verbonden. We versterken elkaars positie en de contractverlenging is een bevestiging van de goede relatie die we met elkaar hebben. Beide merken passen goed bij elkaar. Eén van de kernwaarden van FC Groningen is het zijn van een volksclub waar vrienden samenkomen en het bier van Amstel sluit hierbij aan: een bier voor vrienden, dat past bij de beleving van onze supporters. Een onvergetelijk bier voor de onvergetelijke momenten in Euroborg.”
Speciale Amstel-bar
Merijn Goris, Regionaal Sales Directeur Amstel, zegt over de contractverlenging van Amstel met FC Groningen: “Al jaren verloopt de samenwerking met FC Groningen naar wederzijdse tevredenheid. Door middel van onze merkactivaties willen we een bijdrage leveren aan de onvergetelijke momenten die supporters in het stadion – maar ook voor en na de wedstrijden – beleven. In het komende seizoen doen we dit onder meer met diverse acties voor supporters en de speciale Amstel-bar op de tribune, het Amstel FC Café, waar FC Groningen-supporters een aantal keer per jaar unieke plekken kunnen bemachtigen.”

Gerelateerd nieuws.

6 dagen geleden

Eerste profcontract Speelman bij FC Groningen

2 weken geleden

Van Eigen Bodem met Nina van Dijk

3 weken geleden

Via het voetbalveld terug het werkveld in.