Fehrman: ‘Een hoofdsponsor die we met gepaste trots op de borst gaan dragen’.
FC Groningen is trots op haar nieuwe hoofdsponsor OG Clean Fuels. Club en de nieuwe meest prominente partner van FC Groningen presenteerden het partnership dinsdagmiddag in Club 1971 in Euroborg aan pers en supporters. OG heeft zich tot de zomer van 2025 verbonden als hoofdsponsor aan FC Groningen.
FC Groningen heeft met het vinden van een nieuwe hoofdsponsor snel kunnen doorschakelen, nadat de club de laatste drie Eredivisiewedstrijden zonder sponsoruiting op de voorzijde van het shirt speelde. Manager Partnerships Bastiaan Fehrman is zeer trots op de meerjarige overeenkomst met OG. “Een hoofdsponsor die we met gepaste trots op de borst gaan dragen. De relatie met OG gaat al heel lang terug en de stap om zich nu als hoofdsponsor aan FC Groningen te verbinden past perfect in wat wij als club verstaan onder ‘Word Groter’.”
De Trots van het Noorden is met OG een partnership overeengekomen tot en met het seizoen 2024/2025. In het eerste volledige jaar – ingaande vanaf 1 juli 2022 – is met het hoofdsponsorschap een bedrag gemoeid van 1.2 miljoen euro. Het tweede seizoen (2023/2024) wordt dat bedrag verhoogd naar 1.35 miljoen euro en voor het laatste contractjaar (tot medio 2025) is een vergoeding van 1.5 miljoen euro overeengekomen. Het gaat om vaste bedragen, die door middel van onder meer prestatiebonussen nog verder kunnen oplopen.
Als blijk van waardering voor het vertrouwen van deze prominente partner lanceert FC Groningen het partnership dit huidige seizoen al. Vanaf aankomend weekend (zaterdag 2 april) zal het logo van OG voor het eerst op de borst van het FC-shirt prijken in de topwedstrijd tegen Ajax en maakt Euroborg kennis met de nieuwe hoofdsponsor.
Fehrman legt uit waarom FC Groningen en OG in zijn ogen goed bij elkaar passen. “We hebben beide Europese ambities en staan voor groei. Die groei gaan we samen bereiken door elkaar verder te helpen. Als club gaan we de zichtbaarheid van OG op een mooie wijze vergroten. Wij zijn OG zeer erkentelijk dat zij snel in het gevallen gat zijn gesprongen en de daadkracht waarmee we na goede gesprekken nu al tot een akkoord zijn gekomen, tekent het vertrouwen in elkaar. Door deze overeenkomst kunnen we de weg naar groei voortzetten, de route die ons uiteindelijk samen naar de Grote Markt moet leiden.”
Fehrman ziet dat met de nieuwe partner verschillende pijlers vanuit het strategische beleidsplan 2020-2025 Samen naar de Grote Markt worden versterkt. “Met OG kunnen al onze supporters bijdragen aan een schonere wereld. OG is uitgegroeid tot een serieuze speler in de duurzame mobiliteit, die energietransitie realiseert. Een belangrijke industrie in Noord-Nederland en een thema dat leeft in ons achterland. Met deze samenwerking wordt ook een volgende stap gezet richting de economische versneller, die we voor onze zakelijke relaties willen zijn.”
Daarnaast zal OG ook bijdragen aan de maatschappelijke doelstelling van FC Groningen: ‘Geen bewegingsarmoede in Noord-Nederland’. Met het project ‘OG Heroes’ worden sporters ondersteund en wordt een nieuwe generatie geïnspireerd door middel van topsport. Fehrman: “Net als FC Groningen vindt OG dat er geen obstakels mogen zijn voor het bedrijven van sport en moet sport en bewegen toegankelijk zijn voor iedereen.”
Wil je zelf ook een Hero worden? Maak dan net als vele anderen vanaf vandaag de bewuste keuze. Kijk voor meer informatie op: www.ogcleanfuels.nl