Elftal vragen aan… Patrick Müller (United Visions).
Met United Visions is Patrick Müller negentien jaar aaneengesloten als lid van de FC Groningen Business Club en sponsor bij de FC. Deze ‘event-dirigent’ is vaak en graag gezien in Euroborg; als supporter, gast en als ‘tolk’ tussen de techniek en tal van evenementspecialismen. Op het fraaie terras van de Drentsche Golf & Country Club in Assen volgde een mooi gesprek met deze muzikant, organisator en levensgenieter over showtechniek, dromen, zijn gezin, zijn geliefde golfsport en over onze FC.
1. Wie is Patrick Müller?
“Ik ben vader van Romy en Valentijn en man van Elise. Ik ben levensgenieter en wil sociaal en benaderbaar zijn. Verder vind ik mezelf nieuwsgierig, zorgvuldig. Ik houd van muziek en sport. Van golfen vooral. Als ondernemer en eigenaar van United Visions lever ik niet alleen licht, geluid, beeld en de beste (live)verbindingen, maar ben vooral creatief regisseur en verbinder tussen de betrokken eventpartijen zoals opdrachtgevers, horeca, muzikanten, sprekers, technici etc. Noem me evenementtolk.”
2. Je speelt graag golf. Waarom?
“Veel facetten van het leven zitten in golf. Competitie, concentratie, mentale druk, maar ook vrijheid, buiten zijn, genieten en tot rust komen. Golf is voor mij ontspanning en mijn hoofd leeg krijgen. En oké, toch ook een beetje mezelf uitdagen. Ik had handicap 10,3, maar ik train hard voor mijn singel handicap. Dat is stevig, golf is een moeilijke sport. Er valt veel te managen, maar ik ga ervoor. De 19e hole vind ik ook mooi. Gezelligheid en goede gesprekken vind ik belangrijk.”
3. Je bent eigenaar van United Visions. Wat is dat voor een bedrijf?
“United Visions staat voor event support & AV techniek in de breedste zin van het woord! Wij draaien en leveren producties op het gebied van video, beeld, licht en geluid. Congressen en seminars, sales-, beurs- en businessclubevents, feesten, bruiloften en begrafenissen. We verzorgen livestreaming, webinars, broadcasting, podcasts; wij maken van elk evenement en oplevering een unieke beleving in beeld en geluid.”
4. Je bent 19 jaar sponsor en lid van de FC Groningen Business Club. Wat heeft dat jou gebracht?
“Heel veel! Vanaf het moment dat ik instapte groeide mijn netwerk. Ik had voor United Visions van alles gedaan. Ik was muzikant, had een eigen sportschool en best een goed netwerk. Maar als ondernemer in de event-support moest ik opnieuw beginnen. Door het lidmaatschap en de events die ik mocht begeleiden, leerden mensen mij en mijn werkwijze snel kennen. De keuze om lid te worden van de FC Groningen Business Club is de beste keuze die ik als ondernemer heb gemaakt. Nog steeds brengt het lidmaatschap veel plezier, opdrachten en contact met leuke mensen.”
5. Welke herinneringen aan FC Groningen en koester jij?
“Ik heb echt zoveel bijzondere dingen meegemaakt met en bij FC Groningen… Ik vind het vooral mooi dat ik veel van die momenten met mijn vader heb beleefd. Hij zag de mogelijkheden voor groei en naamsbekendheid voor United Visions en de gezelligheid bij de FC meteen. Hij spoorde me aan om het ‘gewoon’ te doen. Het voelt dat we het FC-avontuur samen zijn aangegaan en dat voelt goed.”
6. Wat wil jij graag beter kunnen?
“Luisteren! Ik vul dingen soms iets te snel in tijdens gesprekken. Ik hoor het allemaal wel, maar ik wil beter kunnen luisteren. Want als je goed luistert kun je veel waarde vinden. In het verleden was ik me daar niet altijd van bewust waardoor ik te weinig met woorden van anderen heb gedaan. Nu herken ik sneller de kennis, adviezen en handreikingen die er in gesprekken kunnen zitten. Daar wil ik nog scherper op zijn.”
7. Waar heb jij als ondernemer het meest van geleerd?
“Van mijzelf heb ik het meest geleerd. Ik houd mezelf namelijk altijd de spiegel voor; als mens en ondernemer. Ik evalueer, analyseer en differentieer alles. Zo blijf ik scherp, groei en verbeter ik. Na elk evenement en opdracht kijk ik kritisch terug en stel mezelf vragen. Ook sportprestaties en golftrainingen evalueer ik zo. Ik noteer wat beter kan en ga daarmee aan de slag.”
8. Welk advies heb jij voor andere ondernemers?
“Blijf flexibel, ga mee met de tijd en zie daarin je nieuwe kansen. Go with the flow, maar kijk dus wel twee stappen vooruit naar wat er op jou en je branche afkomt. De technologie gaat snel, volg de trends en markt waar je in actief bent. Je moet mee kunnen schakelen.”
9. Waar kan jij boos en blij van worden?
“Ik kan niet tegen onrecht, dan word ik boos en teleurgesteld. Ik houd van eerlijkheid. Er is niets makkelijker dan het vertellen van de waarheid. Blij word ik van mijn gezin. En van vrij zijn. Ik denk daarbij niet in werkdagen en vrije dagen. Elke dag is een dag in je leven en uit elke dag kun je iets moois halen. Ik geniet en ben blij als ik ‘bij’ ben. Dat kan me op een vrije dag een goed gevoel geven, maar ook tijdens een groot event. Ik vind het prettig om mijn zaakjes goed voor elkaar te hebben.”
10. Heb je een levensmotto?
“Leef je droom, droom niet je leven. En dat lukt mij. Ik doe dingen gewoon en zorg dat ik het voor elkaar krijg. Een van mijn dromen die ik nog wil ‘leven’ is emigreren. Naar Curaçao. Wel pas als alles op orde is. Thuis alles af, Valentijn moet iets ouder zijn… en go!”
11. Wil je nog iets kwijt Patrick?
“Ik ga mijn oude liefde Müller Music weer leven in blazen en vermarkten. Müller Music is een artiestenbureau, een booking-agency speciaal voor jong (beginnend) talent. Muzikanten, singer songwriters. Mijn dochter Romy Müller keert na een verblijf in Amsterdam als event manager weer terug naar Groningen en zal deze taak op zich nemen. Ik heb al een heel netwerk aan toptalent en nieuwe artiesten die zichzelf willen presenteren, die krijgen bij ons een kans.”