STARTUP-GRO, impuls voor startups in Noord-Nederland.
Founded in Groningen en FC Groningen zijn gestart met STARTUP-GRO. Deze samenwerking, gericht op startups in het Noorden van Nederland, heeft als doel jonge bedrijven die de ambitie hebben om snel te groeien en nog op zoek zijn naar een repeterend en schaalbaar verdienmodel, in contact te brengen met gevestigde organisaties.
Binnen dit gezamenlijke initiatief van Founded in Groningen en de Trots van het Noorden, krijgen verschillende startups de mogelijkheid om in een periode van ongeveer drie maanden vijf thuiswedstrijden van FC Groningen te bezoeken. Daarbij hebben zij toegang tot het zakelijke businessgebouw en zijn te gast in de skyboxen van de grootste partners van de FC.
VRelax, ZIMAMind, Agents of Change en Munchi zijn door middel van een terdege selectieprocedure uitgekozen voor deze editie van STARTUP-GRO. De deelnemende startups hebben reeds kennis kunnen maken met het netwerk van FC Groningen, tijdens de thuiswedstrijden tegen Willem II en N.E.C. De rest van het seizoen zijn zij ook aanwezig rondom de duels met Heracles Almelo, Sparta Rotterdam en SC Cambuur.
Verbinding
Bij STARTUP-GRO draait het om verbinding. Door startups en al reeds langer gevestigde bedrijven bij elkaar te brengen, willen Founded in Groningen en FC Groningen startups verder vooruit helpen. Tegelijkertijd moeten de huidige partners van de FC en leden van de FC Groningen Business Club geïnspireerd worden door de vernieuwende blik en het aanpassingsvermogen van jonge bedrijven.
Deze en volgende week kan nader worden kennis gemaakt met VRelax, ZIMAMind, Agents of Change en Munchi. Via de zakelijke kanalen van FC Groningen vertellen verschillende betrokkenen over hun bedrijf, achtergrond en doelen.