string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Erik Kostwinder ‘in to’ de Moods Coffee.

Maandag 02 mei 2022 om 13:53

Voor, tijdens en na thuiswedstrijden van de FC worden er op diverse manieren verbindingen gelegd. In de businesslounge ontstaan er regelmatig zelfs ter plekke nieuwe samenwerkingen tussen leden. Soms al bij het eerste bakkie heerlijke koffie zoals in het geval van Erik Kostwinder, eigenaar van de Kostwinder Schildersgroep. In deze ‘Week van de verbinding’ daarom een kort over en weer ‘hengelen’ tussen Erik en zijn nieuwe koffieleverancier, Niek Kuijpers van Moods Coffee. 

Erik, hoe gaat het met de Kostwinder Schildersgroep?
“Het gaat als een speer, we hebben de tijd mee en zitten overal goed tussen. We zijn volop actief in het onderhoud en in de nieuwbouw, maar doen ook veel in aardbevingsschadeherstel. Onze producten en diensten sluiten goed aan bij het energielabelvraagstuk. Zo realiseren we bijvoorbeeld met ons hoog rendement glas snel energiebesparende oplossingen.”
 
Ben je vaak aanwezig bij thuiswedstrijden van de FC?
 “Tegenwoordig ben ik minder aanwezig dan in mijn tijd als bestuurslid van de businessclub. Toen was ik bij alle thuiswedstrijden present. Dit seizoen ben ik om en om aanwezig in het stadion, dus een keer of tien per jaar denk ik. “
 
Jij begint jouw warming up bij de FC altijd met een bakkie koffie en voorafgaand aan FC Groningen – Willem II raakte jij plots echt in de Moods.
 “Ja, ik tapte koffie uit de automaat voor de Pub en was meteen enthousiast over de lekkere geur en smaak. Mijn zoon was die dag mee en hij mocht zijn eerste bakkie cappuccino. Die vond hij zo lekker dat hij er in de rust nog eentje haalde. De smaak en sfeer was goed, dat vond ik mooi.”
 
Dus je dacht, wie of welke leverancier zit hierachter?
 “Klopt. We waren op kantoor al aan het nadenken over andere koffie en machinerie, waarop deze ervaring met Moods volgde. Daarom heb ik via Sjoerd Peterzon van FC Groningen Horeca naar de leverancier gevraagd. Het bleek een correcte partij, met vriendelijke mensen.”
 
Hoeveel koffie drink je en hoe drink je jouw koffie het liefste?
 “Ik drink niet zo heel veel koffie, zo’n 4, 5 bakkies per dag. Mijn eerste koffie drink ik ’s ochtends met het team in de kantine. De gebruikelijke sociale talk, samen de dag doornemen. Daar hoort koffie bij. Mijn hele team drinkt samen trouwens wel behoorlijk wat koffie.”

Quote-1-Niek-Kuijpers

Niek, kende jij Erik en zijn Kostwinder Schildersgroep voordat jij je met Moods Coffee aansloot bij de businessclub?
 “Nee, daar kan ik kort over zijn. Ik kende Erik en zijn bedrijf nog niet. Maar toen ik van zijn interesse hoorde, heb ik navraag gedaan in mijn Groningse netwerk en daar was Erik zeer bekend. De eerste de beste die ik vroeg wist wie Erik Kostwinder was en dat hij een groot schildersbedrijf heeft. Dat was opvallend.”
 
Wat weet je nu van het kleurrijke bedrijf van Erik Kostwinder?
 “Ik was onlangs bij Erik op kantoor en vond het mooi om meer over zijn bedrijfshistorie te weten en al die spullen uit het verleden te zien; een soort museum. Ik weet nu dat Erik actief is in het houtherstel, glaswerkzaamheden, kunststofvloeren, spuit- en schilderwerk. Erik is een enthousiaste en spontane vent, iemand van zijn woord.”
 
Kun je in het kort vertellen wat Moods Coffee anders doet dan andere koffieleveranciers?
“Wij leveren smaakvolle, duurzame koffie voor en aan de zakelijke markt en horeca. Door onze eigen bezorg- en onderhoudsservice kunnen we onze klanten snel voorzien. Daarbij staan we bekend als een persoonlijke, benaderbare leverancier. Ook hebben we diverse keurmerken waarbij we staan voor het welzijn van de mens en onze natuur. Tevens zijn we maatschappelijk betrokken, van goede doelen tot lokale en landelijke voetbalclubs”
 
Heb je al meer zaken of goede contacten opgedaan bij de FC Groningen Businessclub Niek?
“Absoluut, we merken echt dat FC Groningen mensen samenbrengt! De club en medewerkers zijn alert en zelf erg actief in het verbinden, dat heeft ons al leuke contacten en partners opgebracht. Ook voor mij is het tijdens activiteiten en wedstrijden goed netwerken, mede-clubleden zijn open en geïnteresseerd.”
 
En Erik, kun je de Moods Coffee aan andere leden aanbevelen?
 “Zeker. Ik ben namelijk niet alleen enthousiast over de smaak, maar ook over het gebruiksgemak van de machine. Daarbij regelt Moods alles van A tot Z, dat is mooi want ik wil er verder weinig naar om hoeven te kijken. Dat snappen ze goed.”
 
Doe je meer zaken met collega-businessclubleden?
 “Absoluut. Handel is veelal gunning, daarom gun ik andere ondernemers om mij heen graag opdrachten. Ik ben al ruim vijfentwintig jaar bij de FC aanwezig, ben kind aan huis zeg maar. Dan hoor en zie je veel. De ene keer scoor je zelf een opdracht, de andere keer gun ik iemand anders een order. Zo werkt dat.”
 
En tja Niek het is koffiedik kijken, maar als jij jouw bedrijf ooit geschilderd moet hebben, krijgt Kostwinder Schilders dan een kans?
 “Natuurlijk, al denk ik dat wij met ons kantoor wellicht wel wat ‘uit de route’ liggen voor Erik. Maar ik zal zijn bedrijf Kostwinder Schildersgroep, en vooral zijn oprechte werkwijze, bij iedereen aanbevelen.”
 
Heb je nog een mooi slotakkoord voor dit korte hengelgesprek Erik?
 “Ja. Ik houd van eerlijke handel en probeer ook aan andere ondernemers te denken. Ik probeer daarbij altijd na te komen wat ik beloof. Ik denk dat je daar ver mee kunt komen.”
                                                                         
Niek, komende vrijdag is Moods Coffee present bij de Clublunch van de ‘Week van de verbinding’. Wat kunnen bezoekers verwachten?
 “We zijn present met een vakkundig barrista en de lekkerste producten. Zelf schuiven we aan bij de lunch om ons te presenteren, maar ook om te kijken of ook wij andere leden kunnen verbinden of helpen. En ik hoop Erik er weer eens te treffen, dat zou ik mooi vinden!” 

Kostwinder

Gerelateerd nieuws.

15:22
3 dagen geleden

De meiden van FCG: voetbalsters uit de regio.

1 week geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

3 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie