Elftal vragen aan…. Jens Bulle (Chocoladebezorgd).
Jens Bulle is met zijn vijfentwintig jaar één van de jongste leden van de FC Groningen Businessclub. Vanuit Hoogeveen bedient hij met het groeiende team van Chocoladebezorgd de particuliere- en zakelijke markt met unieke chocoladeproducten. Jens is openlijk ambitieus, groeiend, maar bewezen doelgericht; ‘s weekends letterlijk in het blauwwit van vv Valthermond. Mede door zijn drive en aanstekelijke creativiteit, groeit het chocoladewalhalla inmiddels uit zijn chocoladevoegen. Tijd voor een online kennismaking via een ‘Elftal vragen aan…’
1. Kun je wat over jezelf vertellen Jens?
“Ik ben Jens Bulle, 25 jaar en woonachtig in Emmen. Ik heb Commerciële Economie gestudeerd aan de NHL. Mijn afstudeerstage deed ik bij Chocoladebezorgd, dat beviel van beide kanten erg goed en na een proactieve afstudeertijd heb ik drie jaar geleden mijn eigen baan gecreëerd.”
2. Wat doe je graag in je vrije tijd?
“Ik ben best wel een workaholic en haal veel plezier en energie uit mijn werk! Maar ik moet de grens tussen werk en privé goed bewaken. In mijn vrije tijd kijk ik graag voetbal en speel in het eerste van vv Valthermond. Dat is prestatievoetbal, maar de saamhorigheid en het plezier tellen ook mee. Verder ga ik graag weekendjes weg, zoek af en toe een Cafeetje op, padel, tennis en bezoek regelmatig de sportschool.”
3. Wat doe je voor werk en wat is er leuk aan?
“Sinds dit jaar ben ik Commercieel manager en mag een team aansturen met een marketeer, accountmanager, commercieel medewerker, contentmedewerker en twee stagiairs. Ik ben er voor de helikopterview en vind het leuk en belangrijk te bouwen aan ons fundament. We hebben een jong team, zijn gegroeid van klein naar groter en vooral professioneler. Ik voel me betrokken, kan een bijdrage aan de groei leveren, maar mag hier ook mijn eigen weg vinden.”
4. Wat is er bijzonder aan Chocoladebezorgd?
“We zijn een online webshop en verkopen luxe chocoladecadeaus van de beste kwaliteit. Bij ons is de ‘geef- en ontvangstbeleving’ uniek omdat we cadeau- en relatiegeschenken zelf op smaak en kleur kunnen maken. We hebben ruim vijfentwintig smaken bonbons: noten, vruchten, zoet, zuur, met alcohol, zonder alcohol, glutenvrij, halal, etc. Een gepersonaliseerde cadeauwikkel en leuke kaart maken het af. Omdat we de chocola zelf maken zijn we flexibel.”
“We kunnen vergaand meedenken met specifieke wensen en thema’s van bedrijven. Zo brengen we rond de paasdagen advocaatsmaak, voor de Sint is er speculaassmaak; we bieden ‘smaakwerkchocola’ voor alle themafeesten!”
5. Waar ben jij goed in en wat wil jij beter kunnen?
“Mijn kracht is dat ik commercieel en perfectionistisch ben en sta voor kwaliteit. Ik ben vaak vrolijk en sta open voor nieuwe dingen. Ik wil beter worden in het onderhouden en uitdiepen van netwerken en denk dat je als manager altijd kunt leren om beter leiding te geven. Dat doe ik op rationeel verstand, maar ik wil me op dat vlak breder ontwikkelen en beter worden. Daarvoor volg ik nu een deelopleiding commercieel management naast mijn werk.”
6. Waarom zijn jullie aangesloten bij zakelijk FC?
“Het netwerk rondom FC Groningen is enorm. Zelf zijn we veel online actief en worden online goed gevonden, maar een groot en divers regionaal netwerk is voor ons ook belangrijk. We willen ons in het Noorden goed in de markt zetten en dat kan via de FC Groningen Businessclub. We komen graag in contact met de aangesloten ondernemers of marketeers. Niet alleen om onze producten voor te stellen, maar ook om te kijken naar samenwerkingskansen, creatieve ideeën of leuke partnerships. We zoeken tweerichting-samenwerkingen. Collega-leden zijn van harte welkom hier in Hoogeveen!”
7. Wat heb je met FC Groningen?
“Mijn vader had via zijn werk een seizoenkaart en met hem ben ik vroeger regelmatig naar de FC geweest. Ik kan me nog een spectaculair gelijkspel tegen Feyenoord herinneren waar ik bij was. Euroborg is een prachtig stadion, de ambiance is er top. De club heeft een mooie gunfactor.”
8. Wat vind je van het huidige FC Groningen op het veld?
“Er is een mooie mix van jonge en ervaren spelers zoals Leandro Bacuna en Marco Rente. Bovendien zijn ze letterlijk in de ‘winning mood’ en de sfeer in- en rondom de club is weer geweldig. Ik heb het gevoel dat ze de goede lijn kunnen doorzetten. Als het niet door de tweede plaats lukt, dan zijn er nog de play-offs. Ik heb er vertrouwen in dat FC Groningen promoveert.”
9. Heb je ook een levens- of werkfilosofie?
“Ik doe veel op gevoel, maar wil aan al mijn beslissingen ook zelf een goed gevoel overhouden. Verder vind ik het belangrijk om eerlijk naar elkaar te zijn, frustraties uit te spreken en zonder spanning met elkaar te praten. Lekker knallen, maar open samenwerken. Ten slotte wil ik oprecht zijn. Ik ben niet van de mooie verhalen, daar prik ik bij anderen ook doorheen.”
10. Wat weten mensen niet over Chocoladebezorgd?
“Door onze landelijke uitstraling en klantenkring hebben mensen niet door dat we een Noordelijk bedrijf en ‘gewoon’ in Hoogeveen gevestigd zijn. Dat is wel grappig. Ook hebben veel mensen niet door hoe groot Chocoladebezorgd inmiddels is. Zo zijn wij in 2022 namens de FD Gazellen uitgeroepen als snelst groeiende bedrijf van Nederland. Daar pochen we niet mee, maar we zijn er weldegelijk trots op en staan open voor samenwerkingen.”
11. Wat wil je altijd nog eens doen of meemaken?
“Ik wilde vroeger zelf een onderneming starten, maar miste het juiste idee. Gelukkig kan ik mijn ondernemersdrive goed uitoefenen bij Chocoladebezorgd. Daarom ga ik er hier vol voor en wil ik een mooie bijdrage leveren aan de groei van dit bedrijf en van de mensen om mij heen. Als mens wil ik ook blijven leren en dat kan, want ik zie hier genoeg kansen. Mocht ik het werk kunnen loslaten, dan lijkt het me nog vet om een reis te maken naar ‘the middle of nowhere’. Dat komt vanzelf een keer.”