string(17) "WP Rocket/Preload"

Verlichtende verbindingen in Industrie en Logistiek Box.

Vrijdag 08 maart 2024 om 11:00

In de ‘Week van de Verbinding’ brengt FC Groningen haar vele TGG- en businessclubleden middels diverse events bij elkaar. Tevens worden er opvallende samenwerkingen aangejaagd en mooie verbindingen gerealiseerd én belicht. Verbindingen zoals ontstaan in de Industrie en Logistiek Box, waar leden steeds vaker zakendoen met elkaar. Een gesprek met Patrick Balster van Lubbers Logistics en Haijo Kielman van SmiLed Lightning over een mooi een-tweetje ontstaan bij de FC!

Patrick, kun je vertellen wat de Lubbers Logistics Group zoal doet?
“De meeste mensen kennen ons door onze activiteiten in het wegtransport; onze rode vrachtwagens en jarenlange verbinding met olie, gas en alternatieve energievormen. Daarnaast hebben we een divisie projects & services; specialistische diensten met onder meer uitzendbureau Lubbers@Work en een projectbureau gericht op boortorenverplaatsingen en pijpleidingprojecten. Onze derde divisie is Lubbers global freight; transport door de lucht, over zee en spoor. We zijn veel specialistischer dan alleen een transportbedrijf. We vervoeren complexe vracht; gevaarlijk, te zwaar, te groot, tijd-kritisch, et cetera.”

Jullie zijn lid van de FC Groningen Businessclub en bewonen met 11 andere bedrijven de Industrie en Logistiek Box. Waarom zijn jullie zo nadrukkelijk present bij zakelijk FC?
“We zijn al jaren verbonden aan de FC en vanwege onze vestiging in de Eemshaven hebben we deelgenomen in de Maritieme Box. Euroborg is prachtig en de relatiebeheerfaciliteiten van FC Groningen zijn zeer professioneel. We kunnen onze relaties een mooie beleving bezorgen, nu in de fraaie Industrie en Logistiek Box. Via de FC kunnen we onze veelzijdige diensten en het bedrijfsnieuws ook blijven duiden. We komen graag bij de FC, al heerst er binnen Lubbers wel een gezonde rivaliteit tussen FC Emmen en FC Groningen. Supporters van beide clubs zijn alom aanwezig.”

Haijo, SmiLed Lightning is specialist in LED-verlichting en duurzame LED-oplossingen. Waar blijkt jullie ‘specialist zijn’ uit?
“Wij kunnen precies dat leveren en maken, waar klanten naar zoeken en om vragen. Wij zijn sterk in het meedenken met de vraag en behoeften van de klant. Wij realiseren complete vervangingstrajecten van traditionele verlichting, onder meer TL en spaarlampen, naar LED-verlichting. Met nieuw of het bestaande armatuur. Wij houden van maatwerk en meedenken en dat levert onze opdrachtgevers weer besparing op.”

Ook SmiLed zit in de Industrie en Logistiek Box. Wat is dat voor een box, wat maakte dat jullie aanhaakten?
“We zijn via Hilda Bolhuis van HOC Opleidingen in contact gekomen met FC Groningen. Bij SmiLed deden we weinig aan exposure en netwerken, maar Hilda attendeerde ons op de netwerkmogelijkheden bij de FC en het ontstaan van de themabox; een skybox vol bedrijven actief in de industrie en logistiek. We zijn heel bewust dit seizoen ingestapt. We wilden het gewoon proberen en daar hebben we tot de dag van vandaag geen spijt van.”

Wat willen jullie als leden bereiken in deze themabox Patrick?
“Wat ik zelf graag wilde, is relaties meenemen naar een laagdrempelige lounge en onze gasten een mooie middag en top wedstrijdbeleving bieden. Samen met Schot waren wij een van de eerste deelnemers; het concept, de verschillende bedrijven en de kansen op onderlinge verbinding sprak me meteen aan. Inmiddels hebben we een veelzijdig en samenwerkend platform gerealiseerd, met een prettige, down to earth sfeer. Deelnemers en gasten voelen zich thuis in onze box en dat levert mooie gesprekken en nieuwe verbindingen op.”

Nu mag SmiLed voor Lubbers een mooie opdracht uitvoeren, wat staat er hier te gebeuren Patrick?
“We schakelen bij Lubbers uiteraard ook door naar een duurzame toekomst en dus gaan we onze 14 lichtmasten met gasontladingslampen op het buitenterrein vervangen voor LED-verlichting. We hebben met zo’n 26.000 m2 een groot buitenterrein voor opslag en rangeren. Een enorm terrein, waar in de avond en nacht goede verlichting nodig is. Dat is voor ons belangrijk.”

Waarom kiezen jullie voor SmiLed?
“SmiLed kwam niet alleen met een goed en helder onderbouwd prijsvoorstel, Haijo vloog het ook uitermate professioneel en voorspoedig aan. Hij kwam snel uitgebreid inmeten, maakte een duidelijk plan en een besparingsvooruitzicht. Je hebt het over een behoorlijke investering, maar effectief zal Lubbers straks tussen de 40 en 50 procent minder stroom verbruiken. Haijo was gezond gretig, maar zijn aanpak straalde vooral vertrouwen en kunde uit. Dan is het leuk om een lid van onze themabox een welverdiende opdracht te gunnen.”

Klinkt als een hele uitdaging Haijo, hoe gaan jullie dit aanvliegen?
“Klopt, het is een stevige klus. We zullen een aantal dagen bezig zijn, maar dit is natuurlijk ons dagelijks werk. Bij het werken op 18 meter hoogte is de veiligheid uiteraard wel van belang. Daaromtrent volgen we een specifieke procedure, dat maakt deze klus wel bijzonder. We gaan de hogedrukkwiklampen uit de armaturen halen en de armaturen verwijderen en er komen compleet nieuwe LED-breedstralers van 700 watt op de masten. Alle onderdelen worden vervolgens volledig gedemonteerd en bij collega box-deelnemer Nehlsen Metaal recycling volledig verwerkt.”

Met wie willen jullie zelf graag in contact komen Patrick?
“Waar Haijo met zijn verlichtingsproducten bij praktisch iedereen kan aankloppen, is dat voor ons anders. Vanuit Lubbers leggen we graag nieuwe contacten met bedrijven en ondernemers die zelf ook raakvlakken of dezelfde behoeftes hebben als de olie- en gassector. Op die manier kunnen wij onze dienstverlening integreren. Zo kun je denken aan de maritieme-, dredging- of bouwsector en uiteraard onderzoeken we onze kansen in de renewable energy. Daar hebben we zelfs een speciale aanjager voor.”

Voelt het – netwerken – bij FC Groningen als werken? Of zie je het als een leuke manier om te ontspannen in je vrije tijd Haijo?
“Het is een mix, werk en privé lopen in elkaar over. Ik vind het leuk om in mijn vrije tijd wedstrijden van FC Groningen te kijken. Dat is ontspanning. Ik ga met veel plezier naar onze themabox, maar het kost me wel degelijk vrije tijd en ik vertegenwoordig net als Patrick op serieuze manier een bedrijf. Dat is werk. Maar er ontstaan mooie dingen en ik heb bij de FC al veel nieuwe mensen leren kennen en diverse keren onze dienstverlening kunnen aanbieden.”

Hoe belangrijk is het onderhouden van je netwerk Patrick?
“Erg belangrijk! We vertegenwoordigen Lubbers Logistics op meerdere manieren en vanuit meerdere niveaus in onze organisatie. We kunnen niet overal gehoor aan geven, zijn wel selectief, maar zijn present bij veel branche-specifieke evenementen, staan op beurzen en zijn volop actief bij FC Emmen en de FC. Via deze platformen kunnen we onze dienstverlening duiden en zijn we bereikbaar voor tal van ingewikkelde transportvraagstukken.”

Gerelateerd nieuws.

15 uur geleden

OG Clean Fuels blijft na hoofdsponsorschap FC Groningen trouw

2 weken geleden

Elftal vragen aan… Siemen Mulder (RSE Telecom & ICT)

1 maand geleden

Elftal vragen aan… Karin Grashuis-Hofsté (Zicht)