FC Groningen draagt zondag shirt van Ruben zijn dromen.
FC Groningen draagt zondagmiddag een bijzonder shirt in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Het tricot is het winnende ontwerp van de 11-jarige Ruben Holwerda, die meedeed aan de wedstrijd ‘shirt van je dromen’, geïnitieerd in samenwerking met partner Scapino. Het shirt is geproduceerd door Robey Sportswear en in een gelimiteerde oplage te koop in de FC Groningen Webshop vanaf vrijdagochtend 10:00 uur.
FC Groningen en Scapino daagden jonge supporters tot en met 12 jaar in april van dit jaar uit om hun ‘shirt van je dromen’ te maken. Kleuren, tekenen, verven, photoshoppen… alles mocht. De door de kinderen gemaakte ontwerpen van het ‘shirt van je dromen’ is geheel naar eigen inzicht en creativiteit ingevuld. Het leverde meer dan 400 unieke tekeningen op ingezonden door jonge FC-supporters. Kinderen konden het basisontwerp voor het shirt downloaden via de website van FC Groningen of afhalen in één van de Scapino-winkels in Stad en Ommeland.
De club ontving honderden inzendingen waaruit vijf ontwerpen werden geselecteerd door de vakjury, bestaande uit: supporters, sponsors, spelers en stafleden. Het shirt van Ruben kwam als uiteindelijke winnaar uit de bus. FC-supporter Ruben liet zich inspireren door de iconische Martinitoren. De hoogste toren van de Stad, in het hart van de stad. De toren die vanuit zoveel hoeken in Groningen letterlijk boven alles uitsteekt. d’ Olle Grieze, zoals de Martinitoren liefkozend door Groningers wordt genoemd, staat groots afgebeeld op het shirt van Ruben zijn dromen.
Het shirt is in een beperkte oplage te koop in de FC Groningen Webshop vanaf aanstaande vrijdagochtend 10:00 uur. De opbrengsten die voortvloeien uit het gezamenlijke project van de FC en partner Scapino komen ten goede aan Jeugdfonds Sport & Cultuur. Met steun van Jeugdfonds Sport & Cultuur kunnen kinderen die in financiële zorgen opgroeien, blijven sporten en bewegen. Scapino is vaste partner van het Jeugdfonds Sport & Cultuur en steunt hen het hele jaar door op verschillende manieren.
Klik hier om naar de Webshop te gaan.
Zo betaalt het fonds bijvoorbeeld de contributie voor een sportvereniging voor kinderen of jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is om lid te worden van een vereniging. Met de actie ‘shirt van je dromen’ draagt Scapino bij aan de maatschappelijke missie van FC Groningen; het bestrijden van bewegingsarmoede in de regio. Zondag wordt er bij de wedstrijd ook gecollecteerd voor het goede doel Jeugdfonds Sport & Cultuur.
Op het shirt dat zondag eenmalig door de FC wordt gedragen, staat de sponsoruiting van partner Scapino op de rug. FC Groningen is rugpartner U-Sport erkentelijk voor het eenmalig afstaan van deze positie voor het speciale ‘shirt van je dromen…’