FC Groningen lanceert magazine Word Groter.
FC Groningen lanceert een nieuw magazine met als titel: Word Groter. De titel van het magazine is een afgeleide van de belofte omschreven in het beleidsplan 2020-2025 ‘Samen naar de Grote Markt’. In het eerste nummer van Word Groter komen alle vier externe pijlers van het beleidsplan van de Trots van het Noorden uitgebreid aan bod.
Het eerste Word Groter magazine heeft een duo-interview waarin algemeen directeur Wouter Gudde en burgemeester van Groningen Koen Schuiling vertellen samen naar de Grote Markt te willen. Technisch directeur Mark-Jan Fledderus komt aan het woord over zijn voetbalvisie en werkwijze, waarmee hij breekt met de traditionele voetbalwereld.
Stichting FC Groningen in de Maatschappij
Voorzitter van Stichting FC Groningen in de Maatschappij Max van den Berg vertelt samen met bestuurslid Kris Tuinier over de maatschappelijke doelstelling van FC Groningen, waarbij de club zich ten doel heeft gesteld de bewegingsarmoede in het achterland te willen oplossen. Voormalig jeugdspeler Steffen Bakker gebruikte de bouwstenen die hij kreeg aangereikt binnen de Opleiding van FC Groningen om te bouwen aan een zeer succesvolle maatschappelijke carrière aan de universiteit van het Noorse Trondheim.
Exclusieve fotoshoot
Verdediger Ko Itakura was voor een exclusieve fotoshoot te gast bij kledingpartner Van Uffelen Mode in Assen en houdt een indrukwekkend verhaal over doorzetten in een vreemde cultuur. Ahmed El Messaoudi stuurt een persoonlijke brief aan zijn eerste jeugdtrainer en Azor Matusiwa vertelt over het leven van een topsporter buiten de lijnen van het veld. Tevens komen zakelijke partners Office Centre en Payt uitgebreid aan bod.
Eerste editie
Het Word Groter magazine wordt in een oplage van 4.000 stuks verspreid onder alle zakelijke relaties van FC Groningen en wordt daarnaast verspreid bij diverse overheidsinstellingen. Deze eerste editie van het magazine is ook online te lezen via de volgende link. Het Word Groter magazine is een uitgave van FC Groningen, vormgegeven door sponsorrelatie Kijf & Witte en de exclusieve fotografie is in handen van Andy Zuidema van Studio Gambar. Scholma Print & Media uit Bedum heeft de uitgave gedrukt.