FC Groningen Media neemt belang in Jan Heintze Sport en Media.
FC Groningen Media heeft een belang van vijftig procent genomen in Jan Heintze Sport en Media.
Dit mediabedrijf, dat gespecialiseerd is in sponsored magazines, media sportevenementen, drukwerk en vormgeving, is gevestigd in het Brabantse Nuenen. FC Groningen Media vormt als zelfstandige BV een onderdeel van FC Groningen en brengt kranten, bladen, programma- en presentatiegidsen op de markt voor de gehele Nederlandse sportwereld.
Jan Heintze Sport en Media kent twee aandeelhouders: Frits Hallink en Jan Heintze, voormalig Deens international en ex-speler van PSV. FC Groningen Media neemt per 1 januari 2009 het belang van Heintze over. Het bedrijf is verankerd in Zuid-Nederland en brengt producten uit voor PSV, RKC Waalwijk, FC Eindhoven en tal van grote amateurclubs. Daarnaast produceert het uitgaven voor de bekende paardensportevenementen Indoor Brabant en de internationale concoursen hippique van Eindhoven en Valkenswaard en het wielerevenement de Ronde van Stiphout. Verder brengt Jan Heintze Sport en Media de grote uitgaven Wonen in Brabant en de vastgoedcourant ZuidOost, waarin men het totale huizenaanbod in de regio Zuid-Oost Brabant vindt, uit. Jan Heintze Sport en Media telt acht werknemers en heeft een omzet van ongeveer twee miljoen euro.
FC Groningen Media kent een omzet van 2,5 miljoen euro. Door het aandeel in Jan Heintze Sport en Media wordt FC Groningen Media één van de grotere spelers in de sportbranche in Nederland. De revenuen uit FC Groningen Media komen ten goede aan FC Groningen als voetbaltak. Algemeen directeur Hans Nijland is dan ook verheugd met het belang in het nieuwe bedrijf, dat verder zal gaan onder de naam Brabant Sport en Media. “In tijden van economisch zwaar weer mag het heel bijzonder worden genoemd dat FC Groningen aan verdere schaalvergroting doet. De cijfers van FC Groningen Media zijn ook over 2008 weer zeer positief geweest en wij willen blijven groeien. Wij sluiten verdere acquisities dan ook niet uit. Met Brabant Sport en Media kunnen wij nu ook vanuit Zuid-Nederland opereren in het medialandschap. FC Groningen als club profiteert hiervan direct.”
Frits Hallink zegt uit te kijken naar de samenwerking met FC Groningen Media. “Ik verheug me enorm op deze nieuwe uitdaging. Het geeft ons de mogelijkheid ons reeds bestaande marktaandeel in Zuid-Nederland verder te vergroten. De samenwerking vormt voor beide partijen een toegevoegde waarde.”