string(17) "WP Rocket/Preload"

Kaartenmarkt.

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen rondom de FC Groningen kaartenmarkt. Heb je nog een vraag of is iets nog niet helemaal duidelijk? Dan helpen we je graag verder! Neem dan contact met ons op via de mail (info@fcgroningen.nl) of bel naar 050-587 87 87 (optie 1).

Wat is de FC Groningen Kaartenmarkt?

Via de kaartenmarkt kunnen seizoenkaarthouders hun plaats voor een wedstrijd van FC Groningen beschikbaar stellen. Een mede-supporter kan dan jouw plaats in het stadion kopen en de wedstrijd op deze manier bijwonen. Ideaal dus wanneer je zelf verhinderd bent. Wanneer je plaats wordt gekocht door een medesupporter, dan ontvang je na de wedstrijd een vergoeding van 1/17 van je betaalde seizoenkaartprijs.

 

Hoe kan ik mijn seizoenkaart aanbieden?
  • Log in op de FC Groningen Ticketshop;
  • Ga rechtsboven in het menu naar ‘Mijn seizoenkaarten’;
  • Je selecteert voor welke wedstrijd je jouw seizoenkaartplek wilt verkopen en vinkt deze aan;
  • Je klikt bovenin op ‘Verkopen’;
  • Vul jouw IBAN in, bundel eventueel meerdere posities voor verkoop en klik op ‘Bevestigen’;
  • Jouw plaats is direct aangeboden voor de verkoop. Je ontvangt een bevestiging per e-mail als deze is doorverkocht.
Ik heb mij bedacht. Kan ik mijn aangeboden seizoenkaart nog intrekken?

Ja, dat kan zolang jouw plaats nog niet is doorverkocht. Wanneer je plaats is doorverkocht, is er geen mogelijkheid meer om je aanbieding in te trekken. De transactie is dan namelijk definitief. Als jouw aangeboden plaats 2 uur voor aanvang van de wedstrijd nog niet is verkocht, wordt de aanbieding automatisch ingetrokken. In dat geval kun je dus alsnog zelf de wedstrijd bezoeken.

  • Log in op de FC Groningen ticketshop;
  • Ga rechtsboven in het uitklapmenu naar ‘Mijn Kaartenmarkt’;
  • Je selecteert welke seizoenkaartplek je uit de verkoop wilt halen en vinkt deze aan.
Welke vergoeding krijg ik voor het doorverkopen van mijn plaats?

Wanneer je aangeboden plaats door een mede-supporter wordt gekocht dan ontvang je als vergoeding 1/17 van je betaalde seizoenkaartprijs retour.

Wanneer ontvang ik mijn vergoeding?

We maken 1/17 van het bedrag dat je hebt betaald voor je seizoenkaart binnen 15 werkdagen na de gespeelde wedstrijd over op het opgegeven IBAN-nummer.

Waarom ontvang ik niet het volledige verkoopbedrag als vergoeding?

De kaartenmarkt is nadrukkelijk niet in het leven geroepen om financieel gewin te behalen. De vergoeding geldt als compensatie voor het missen van een wedstrijd waarvoor, in de vorm van een seizoenkaart, is betaald.

Ik wil een plaats kopen. Hoe werkt de kaartenmarkt?
  • Ga naar de FC Groningen Ticketshop;
  • Navigeer bovenin naar de tekst ‘Naar Kaartenmarkt’ of zoek direct je gewenste wedstrijd en klik op de button ‘Naar Kaartenmarkt’;
  • Selecteer zelf je plaatsen en rond de bestelling af;
  • Tickets via de Kaartenmarkt zijn beschikbaar wanneer de Tonny van Leeuwen-tribune is uitverkocht via de reguliere ticketshop.
Wanneer ontvang ik mijn e-ticket?

Deze staat direct na aankoop klaar onder ‘Mijn Tickets’. Je kunt jouw e-ticket twee uur na aankoop downloaden.

Ik probeer mijn plaats door te verkopen maar ik krijg een foutmelding. Waarom kan ik mijn kaart niet doorverkopen?

Neem contact op met info@fcgroningen.nl.

De wedstrijd staat wel in de Kaartenmarkt maar ik kan geen kaarten kopen, hoe kan dat?

Er zijn twee redenen waarom je geen kaarten zou kunnen kopen:
1. Je hebt geen aankooprecht. Voor sommige wedstrijden gelden aangepaste regelingen. Per wedstrijd zijn ze te vinden op deze pagina.
2. Er zijn geen kaarten beschikbaar. Je kan alleen kaarten kopen via de kaartenmarkt wanneer er kaarten worden aangeboden. Bij populaire wedstrijden is de kans aanwezig dat kaarten snel verkocht worden.