string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Belactie met opzeggers wordt zeer op prijs gesteld.

Woensdag 02 mei 2012 om 11:24

Deze week zullen leden van directie, management, de commerciële afdeling en vertegenwoordigers van FC Groningen Media bellen met supporters, die hun seizoenkaart hebben opgezegd. Dinsdagavond is er al met meer dan 250 opzeggers contact geweest. Dit werd door hen zeer op prijs gesteld.

FC Groningen zal jaarlijks gaan bellen met de mensen die hun seizoenkaart opzeggen. Dit jaar wordt hiermee een start gemaakt. Algemeen directeur Hans Nijland legt uit waarom voor deze belactie is gekozen. “Wij willen graag persoonlijk van de mensen horen waarom zij tot de keuze zijn gekomen hun seizoenkaart op te zeggen. En natuurlijk proberen wij deze supporters – indien mogelijk – nog op andere gedachten te brengen.”
Redenen
Dat is dinsdagavond bij circa vijftien kaarthouders gelukt. Zij verlengden na het telefoontje van de club alsnog hun seizoenkaart. Een aantal neemt de verlenging dezer dagen in heroverweging. Tot nu toe (woensdagochtend – red.) hebben 732 vaste bezoekers hun plek opgezegd. Vorig jaar ging het in totaal om zo’n achthonderd opzeggingen. “De belangrijkste redenen voor de opzeggingen zijn persoonlijke omstandigheden van mensen – zij zijn bijvoorbeeld vanwege een veranderde privé-agenda niet meer in staat elke thuiswedstrijd te bezoeken – en de tegenvallende sportieve prestaties”, weet Nijland te melden. “Maar voor alle mensen met wie wij contact hebben gehad, geldt dat zij het als zeer positief hebben ervaren dat wij met ze hebben gebeld. Dit werd bijzonder op prijs gesteld. Wij hebben goede gesprekken gevoerd.”
Aantrekken
De prijsverhoging van de seizoenkaarten wordt nauwelijks als argument aangedragen, wel het feit dat de club heeft verzuimd de prijsverhoging bij de seizoenkaartenmailing te melden. “Daar hebben onze supporters een punt en hiervoor bieden wij dan ook onze excuses aan”, erkent Nijland.
De club is achter de schermen al druk bezig met volgend seizoen, laat Nijland weten. “Na de laatste competitiewedstrijd tegen AZ zullen we – zoals ieder jaar – het seizoen evalueren met de technische staf, de spelersgroep en de medische staf. Wij verwachten onze supporters weer voldoende argumenten te kunnen gaan geven om er ook volgend seizoen weer iedere thuiswedstrijd bij te zijn. Tevens hopen wij toch ook op een beetje krediet te mogen rekenen. De afgelopen jaren in Euroborg kenden wij voornamelijk sportieve hoogtepunten. Dit jaar is het voor het eerst beduidend minder. Wij werken er met elkaar hard aan om er voor te zorgen dat dit seizoen een incident is geweest.”
Actief verlengen
Seizoenkaarthouders, die hun eigen plek voor volgend seizoen willen behouden, dienen dit voor zondag 20 mei zelf actief aan te geven via www.fcgroningenseizoenkaart.nl. Vanwege veranderde wetgeving wordt de seizoenkaart – in tegenstelling tot voorgaande jaren – niet meer automatisch verlengd. Bovendien moet de huidige seizoenkaart worden bewaard, want bij verlenging is deze ook volgend seizoen weer geldig.

Gerelateerd nieuws.

5 dagen geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

3 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie

2 maanden geleden

Clubhuis Kids United officieel geopend