CleanCampagne prijkt zes duels op shirts van FC Groningen.
De komende zes wedstrijden prijkt het logo van de CleanCampagne achterop de shirts van FC Groningen. Aanstaande zondag, tijdens de wedstrijd tegen NAC Breda, speelt de Trots van het Noorden voor het eerst met het logo van de CleanCampagne, wat één van de projecten is van de Energy Valley Topclub en waarvan het logo normaal gesproken achterop de shirts van FC Groningen staat.
Alle projecten van de Energy Valley Topclub hebben als belangrijkste speerpunt duurzaamheid. De Energy Valley Topclub heeft zich ten doel gesteld het MKB
bij duurzaamheidsprojecten te betrekken. Het beschikbaar stellen van de achterkant van het FC-shirt aan de CleanCampagne moet daaraan bijdragen en daarnaast wil de Energy Valley Topclub de naamsbekendheid van de projecten vergroten.
De CleanCampagne stimuleert het MKB hun bedrijf resultaatgericht te verduurzamen. Deelnemende bedrijven krijgen actieve ondersteuning van een ‘Clean Coach’ onder meer met advies over energie en kostenbesparing. Bij succesvolle inspanning kan het bedrijf via de bij de CleanCampagne aangesloten sportclubs – FC Groningen, Donar, Abiant Lycurgus en Nic./Alfa-college – in aanmerking komen voor gratis publiciteit.
Deelnemen
Geïnteresseerde partijen kunnen zich voor de campagne aanmelden via www.evtc.nl/CleanCampagne. De Clean Coach maakt dan een afspraak voor het scannen van het bedrijf. De initiatiefnemers van de CleanCampagne zijn de Energy Valley Topclub, Natuur en Milieufederatie Groningen, SynerMediaGroep, Provincie Groningen en Gemeente Groningen. De CleanCampagne maakt onderdeel uit van het uitvoeringsprogramma van de Energy Valley Topclub.
De Energy Valley Topclub is een samenwerking tussen: BAM, Essent, GasTerra, Gasunie, Groningen Seaports en Imtech. Deze partijen hebben zich via het convenant ‘Samen Duurzaam aan de TOP!’ ten doel gesteld de ontwikkelingen in de energiewereld onder de aandacht te brengen van de samenleving en een platform te zijn voor de energiesector.