string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Drie nieuwe shirtsponsors FC Groningen.

Zondag 24 juni 2018 om 17:28

VitaalNed, HEALTHiCHECK en Imagine Run sieren de komende drie seizoenen de achterzijde van het shirt van FC Groningen. Een uniek initiatief van drie Groningse bedrijven die via de Trots van het Noorden uiting geven aan hun ambitie. 

Het gemeenschappelijke doel van de drie partijen is het bevorderen van een gezonde en actieve leefstijl en duurzame inzetbaarheid. Lokaal, regionaal, landelijk en zelfs internationaal. VitaalNed, HEALTHiCHECK en Imagine Run vervangen de uiting van HEALTH i PORT, die de afgelopen seizoenen op de rugzijde van het shirt prijkte. 

VitaalNed_logo

VitaalNed
VitaalNed zet zich in voor duurzame inzetbaarheid van werknemers en gelooft in een preventieve aanpak en leefstijlverandering. Want problemen voorkomen is beter én goedkoper dan ingrijpen wanneer het misgaat.
VitaalNed is voortgekomen uit een samenwerking tussen GGZ-instelling INTER-PSY en Health Club Plaza Sportiva. De twee Groningse bedrijven ontwikkelden een nieuw concept dat onder de naam VitaalNed meerdere expertises bijeen heeft gebracht. Het medisch fysieke aspect, het mentale aspect en leefstijl in brede zin. 

LOGO_HEALTH_I_CHECK_WEB_GROOT

HEALTHiCHECK
De HEALTHiCHECK is een gezondheidstest die gezondheid meet en mogelijke gezondheidsrisico’s in kaart brengt. HEALTHiCHECK werkt als screeningsinstrument en wordt preventief ingezet.
HEALTHiCHECK is bedoeld voor mensen die op het eerste oog een goede gezondheid lijken te hebben of zich al zorgen beginnen te maken over hun gezondheid. Het kan ook worden ingezet voordat mensen beginnen met sporten of voor een grote inspanning waar ze voor staan, bijvoorbeeld het meedoen aan een hardloopevent of triatlon. 

imagineRunLogo

Imagine Run
Imagine Run is opgericht door oud-sportjournalist Jacques de Krom en ondernemer Edwin Kuipers. Met hun initiatief willen zij mensen in beweging krijgen en een betere wereld creëren. Een wereld waarin een actieve leefstijl de norm is. Een wereld waarin iedereen in staat is om gezonder te leven en elkaar inspireert en motiveert om te bewegen.
 
Het idee kwam tot stand door een belangrijk keerpunt in het leven van Edwin Kuipers. Hij overleefde in 2016 ternauwernood een hartstilstand, mede dankzij zijn goede wandelconditie. Gedurende zijn herstel wilde hij niet telkens hetzelfde rondje lopen. Daarom bedacht Edwin de Imagine Run App: een gratis app die de gebruikers via GPS drie routes aanbiedt. De gebruikers bepalen zelf hun startpunt, de afstand en de snelheid waarmee ze willen wandelen of lopen. Hierbij geldt dat waar de gebruiker start, hij of zij ook eindigt. Waar ook ter wereld. 

Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen zegt in reactie op het sponsornieuws: “Uiteraard zijn wij zeer blij met het feit dat we voor drie seizoenen deze partners aan ons hebben weten te verbinden. Nog unieker is het feit dat deze bedrijven en samenwerking is ontstaan uit de Stichting HealthIPort welke wij een aantal jaar geleden gezamenlijk hebben opgezet. Wat betreft de doelstellingen van de bedrijven sluit dit naadloos aan bij de plannen en verdere ontwikkelingen vanuit het TopSportZorgCentrum, waarbij we dus een mooie koppeling hebben met de regio en ons nieuwe centrum.”
 

Gerelateerd nieuws.

15:22
2 dagen geleden

De meiden van FCG: voetbalsters uit de regio.

1 week geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

3 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie