string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

‘Elftal vragen aan…’ Andre Regtop en Andreas Ensing (Uniglobe Two Travel).

Woensdag 20 april 2022 om 11:00

Uniglobe Two Travel is een van de leidende spelers in de zakenreisbranche. Het bedrijf heeft vier vestigingen in Nederland, waaronder één in Groningen. Uniglobe is businessclublid en Official Travel Partner van de FC. Tijdens een hengelgesprek op Groningen Airport Eelde, spraken we mede-eigenaar Andre Regtop en Sales manager Andreas Ensing namens het groepsreizenlabel TripEEE. 

1. Kunnen jullie vertellen wat Uniglobe Two Travel en dochteronderneming TripEEE doen?
“Uniglobe Two Travel helpt bedrijven en ondernemers met het managen van hun (groeps)reizen. Dat doen we anders dan anderen, omdat we vinden dat het beter, makkelijker en voordeliger kan. Dat begint met pre-trip advisering, 24/7 reisondersteuning en duidelijke after sales rapportage. Vanuit TripEEE organiseren we onder andere de reis naar Mallorca voor de FC Groningen Businessclub.”

2. Waarin verschilt een zakelijke reis van een vakantiereis?
“Bij zakelijke reizen is het vaker schakelen op korte termijn en deze zijn repeterend van karakter. Zakelijke relaties kiezen veelal voor verregaande begeleiding. Dat bieden we onder andere met op maat gemaakte service- en inkoopondersteuning en het inzichtelijk maken van de diverse reiskosten.”

3. Welke type bedrijven zijn het meest interessant voor jullie en wie zijn veelal de ‘inkopers’ of ‘beslissers’ aan klantzijde?
“Voor Uniglobe Two Travel is eigenlijk het gehele ‘reizende MKB’ interessant, variërend van bedrijven met vijf tot bedrijven met vijfhonderd reizigers. Daarbij hebben wij ons gespecialiseerd in de maritieme en offshore sector. We spreken met ondernemers zelf, maar ook met secretaresses, inkoopteams en HR- of kantoormanagers. Bij TripEEE ontzorgen we bedrijven, maar ook sportteams, sportbonden en businessclubs, onder andere met incentives en handelsmissies.”

4. Waarmee weten jullie je in deze ‘bewegelijke’ branche te onderscheiden van andere reisaanbieders? Wat doen jullie anders?
“Dat is echt onze persoonlijke stijl. Onze ‘business travel experts’ en projectmanagers denken verregaand mee met klanten. Wij vragen door naar de daadwerkelijke behoeften. Zo leveren wij niet alleen wat klanten vragen, maar vooral wat ze nodig hebben. Dat vergt inleving en de kunst om vooruit te kijken. Dat kunnen wij zeer goed, door onze jarenlange ervaring.” 

_M7A9466

5. Jullie zijn met Uniglobe businessclublid en Travel Partner van de club. Waarom zijn jullie ingestapt als zakelijk lid bij de FC?
“Voor ons is het belangrijk om zichtbaar te zijn en te blijven in het noordelijke ondernemersnetwerk. We willen ons netwerk blijven ontmoeten en natuurlijk ook graag nieuwe ondernemers en bedrijven leren kennen. Dat kan bij de FC erg goed. We delen ieders passie voor sport en de FC, en dat praat en verbind makkelijk!”

6. Terwijl dit artikel verschijnt, zijn er zo’n 45 ondernemers op reis naar Mallorca met de FC Groningen Businessclub. Waarom is deze reis bijzonder?
“Voor ons is het speciaal omdat het onze eerste reis met en voor FC Groningen is. Daar zijn we toch trots op. De reis zelf is bijzonder vanwege de prachtige locatie, de afwisseling in activiteiten en het bezoek aan de wedstrijd van Mallorca – Alaves. We willen een combinatie van fun en zakelijkheid creëren en ook dat maakt de reis bijzonder.”

7. FC Groningen wil de best verbindende businessclub van Noord-Nederland worden. Op welke manier kunnen jullie daar als bedrijf een bijdrage aan leveren?
“Door onze organisatie van de gezamenlijke reis naar Mallorca leveren we eigenlijk al een eerste, verbindende bijdrage. Verder willen we gedurende het seizoen, tijdens wedstrijden en businessclubactiviteiten, ook verbindend meedenken en relaties aan elkaar koppelen. We nemen zelf bestaande en potentiële relaties mee naar de FC en die brengen we graag in contact met anderen.”

8. De coronapandemie heeft de reisbranche enkele pittige jaren bezorgd. Welke leermomenten zijn er uit de afgelopen periode te halen?
“We zijn creatiever geworden en werden gedwongen om onze processen, diensten en zienswijze door te lichten. Dat hield ons scherp en zo ontstonden er nieuwe kansen in de sport en voetballerij. Daarnaast hebben we goed contact gehouden met klanten en ze op die manier nog beter leren kennen. Het grote voordeel is nu dat ondernemers het zakelijk reizen na de coronapandemie beter willen voorbereiden, om verrassingen te voorkomen.”

_M7A9503

9. Hoe kijken jullie naar dit bijzondere jaar 2022? Welke vlucht willen jullie dit jaar, en de komende jaren, nog gaan nemen met Uniglobe?
“Wij zien dit jaar veel nieuwe kansen. In de zakelijke reismarkt, maar ook in de incentives, groepsreizen en sportsector. Daar hebben we ons goed gepositioneerd.  We merken dat bedrijven willen investeren in het creëren van loyaliteit en zo het behouden of aantrekken van personeel. Leuke incentives dragen daar aan bij, want een gezamenlijke reis versterkt onderlinge banden.”

10. Zijn er nog interessante, actuele reistrends voor de zakelijke markt? Wat wordt er veel gevraagd?
“Duurzamer reizen is een belangrijk issue. De vraag van ondernemers en reizigers naar de CO2-uitstoot bij reizen en compensatie daarvan, is actueel. Wij kunnen daaromtrent open en nauwkeurige inzichten geven en hebben concrete projecten om CO2-uitstoot te compenseren of eventueel alternatieve reismogelijkheden aan te bieden. Op Uniglobe.nl/co2 lees je daar meer over.”
 
11. Welk reisadvies kunnen jullie meelezende ondernemers ten slotte geven?
“Bereid je reis goed voor, helemaal als je intercontinentaal reist. Zoek een betrouwbare partner en bekijk de voorwaarden en consequenties van de reis. Bij Uniglobe Two Travel helpen we ondernemers graag met hun reisplannen. Je gaat ons pas ervaren op het moment dat je ons nodig hebt, zeggen we vaak.”

_M7A9481

Gerelateerd nieuws.

15:22
3 dagen geleden

De meiden van FCG: voetbalsters uit de regio.

1 week geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

3 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie