Elftal vragen aan… Brechje Houët (DressMe).
Brechje Houët is vestigingsmanager van DressMe. Dit bedrijf is leverancier van textiel, borduurt en bedrukt kleding en heeft een speciale afdeling voor bedrijfskleding. Houët is met DressMe lid van Club 71. Dit heeft reeds uitbreiding van het netwerk én mooie PR opgeleverd. Leer Houët en DressMe kennen in ‘Een Elftal vragen aan…’
1. Kun je vertellen wat DressMe doet?
“DressMe is leverancier van textiel, we borduren en bedrukken de kleding in eigen huis en hebben een speciale en snel groeiende afdeling voor bedrijfskleding. Ook kunnen we promotieartikelen en kerstpakketten leveren.”
2. Voor welke branches en bedrijven zijn jullie producten en diensten interessant?
“Heb je even? Feitelijk voor alles en iedereen die op zoek is naar bedrijfs- en promotiekleding met of zonder logo. We leveren veel aan sport- en studentenverenigingen, aan de horecabranche, maar ook aan bouw-, installatie,- en schildersbedrijven. Er zijn eigenlijk geen branches die we niet beleveren.”
3. Wat is jouw eerste herinnering aan FC Groningen?
“Vroeger keek ik met mijn ouders altijd naar Studio Sport en dan met een speciaal oog voor de FC. Nee, met een speciaal oog voor Hennie Meijer, moet ik eerlijk zeggen. Mijn eerste live wedstrijd was de 5-1 van FC Groningen tegen Sparta in 1996 in het Oosterpark. Het was koud maar fantastisch!”
4. Jullie zijn met DressMe lid van Club 71. Waarom zijn jullie ingestapt als zakelijk lid bij de FC?
“Ik wilde graag op een spontane, laagdrempelige manier in contact komen met ondernemers en bedrijven uit de stad en regio. Daarnaast had ik de wens om DressMe breder te promoten en mijn zakelijke netwerk, maar ook dat van ons bedrijf, uit te breiden. Toen Marloes van den Oever mij twee jaar geleden op het Club 71-concept en de werkwijze van de club attendeerde, sprak me dat meteen aan.“
5. Wat spreekt je aan bij de Club 71 en in het stadion?
“Je bent gevoelsmatig één van de club. Het voelde meteen bijzonder om op een voor velen zo belangrijke plek, de Euroborg, vaker aanwezig te zijn. Iedere Groninger kent de FC en plots ben je daar een onderdeeltje van. Met DressMe dragen we gevoelsmatig nu ons steentje bij. Dat vind ik mooi en het biedt kansen. Verder vind ik het uitzicht in onze hoek schitterend en leent de Top Dutch-lounge zich prima voor een gezellige en lange nazit.”
6. Heeft het lidmaatschap bij de Club-71 al zakelijk resultaat gebracht?
“Ik heb er om te beginnen meerdere leuke en interessante mensen ontmoet. Verder heb ik inderdaad ook al een opdracht uit het netwerk gekregen. Helaas werd ons kennismakingseizoen door de coronamaatregelen onderbroken, dus moeten we het netwerken opnieuw aanblazen. De Club 71 heeft DressMe ook meermaals mooie PR opgeleverd. Dit interview is daar een goed voorbeeld van.”
7. FC Groningen werkt met de ‘Word Groter-thematiek’. Hoe slaat die thematiek op DressMe?
“Wij willen met DressMe groeien en dus groter worden. Dat lukt ons al heel aardig, maar we gaan voor een nog prominentere rol in de regionale promotie- en bedrijfskledingmarkt. We bedienen steeds grotere producties en events en laten meer van ons horen. We willen een begrip worden, maar beseffen dat het een meerjarentraject is. Wel groeien we aan de Oude Ebbingestraat al uit ons jasje. Iets meer ruimte zou handig zijn. Een nieuwe collega om de groei aan te kunnen is een optie.”
8. Hoe ga je als vestigingsmanager, maar vooral als mens, om met tegenslag, met fases waarin zaken even niet lopen zoals ze moeten lopen?
“Om te beginnen trek ik alles los van de emotie en probeer werk gerelateerde problemen zakelijk te bekijken. Als ik tegen problemen aanloop, probeer ik ze te bezien vanuit de ogen van de klant. Hoe zou ik zelf willen dat het probleem opgelost wordt? Daarbij blijf ik weg van welles-nietes discussies, ga voor een faire afhandeling, maar ik wil zelf ook graag fair behandeld worden.”
9. Waarin wil jij als vestigingsleider beter worden?
“Mijn kracht ligt in het goede gesprek. Ik luister, denk mee en kom met passend advies. Ik verkoop niet om het verkopen. Toch wil ik in de toekomst iets doelgerichter zijn. Adviserende en inlevende gesprekken zijn mijn ding, maar soms kan ik wat directer en ‘sales bewuster’ zijn. Al wil ik wel mijzelf blijven! Ook besef ik dat opdrachtgevers nu veelal op ons afstappen, maar ik wil graag zelf kansen aanzwengelen. Die zijn er genoeg, maar het ontbreekt me nog aan de tijd om op pad te gaan. Daarom is de Club 71 een mooie start.”
10. Hoe houd je jezelf fysiek en mentaal fit?
“Mijn werk kost me geen energie, het levert me energie en dus blijf ik fit. Ik doe dit werk met veel enthousiasme en ik heb oprecht plezier. Ik vind het geweldig om mooie dingen te maken en mee te denken met de klanten. Als je zoals ik zoveel voldoening uit je baan haalt, blijf je automatisch scherp.”
11. Heb je ook een inspiratiebron, voorbeeldfiguur of een levensfilosofie waar je veel aan hebt of hebt gehad?
“Ik vind een positieve instelling hét medicijn! Daar kan geen inspiratiebron of levensfilosofie tegenop. Maar als ik dan iemand mag noemen, is het toch mijn oma. Die zag ook altijd het goede van de mensen in. Daarnaast is er in mijn leven veel gebeurd en juist daar haal ik mijn inspiratie vandaan.”