string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Elftal vragen aan… jubilaris Coop Lubbers.

Woensdag 14 september 2022 om 11:00

Het is feest bij Club 1971-sponsorrelatie Coop Lubbers aan de Paterswoldseweg in Groningen. De supermarkt van vader en zoon Ger en Jeroen, viert deze week het 25-jarig bestaan. Een week vol gezelligheid en acties maakt een bezoekje aan de winkel meer dan waard. De familie Lubbers is al sinds 2006 betrokken bij de FC en trouw bezoeker tijdens thuiswedstrijden in Euroborg. Ze nodigen collega-sponsors en supporters van harte uit om een kijkje te komen nemen in hun winkel in de Groningse Badstratenbuurt.

Coop1

1. Jullie zijn geen doorsnee Supermarkt, wat voor soort Supermarkt is Coop Lubbers wel?
“Wij zijn een gezellige, ‘Stadse’ supermarkt, waar veel studenten boodschappen doen. Ook onze medewerkers bestaan voor een groot deel uit studenten. Hierdoor is er een leuke, losse en gezellige sfeer in de winkel. Jarenlang was ons assortiment puur op studenten gericht, sinds enkele jaren is er echter veel nieuwbouw in de wijken rondom de winkel. Daardoor zijn er in onze klantenkring veel jonge gezinnen bijgekomen.”
 
2. Wat kun je in jullie winkel ‘Coopen’ wat je in andere winkels niet kunt kopen?
 “Wat bij ons echt bijzonder is, is ons uitgebreide assortiment bieren! Veel bieren komen van lokale brouwers uit ‘Stad’ en provincie, maar ook van kleine brouwerijen uit de rest van Nederland. Bieren met namen als ‘het Zotte Kalf’ en ‘Martini Bier’.”
 
3. Hoe is de rolverdeling tussen jullie beiden?
 “Onze taakverdeling is erg dynamisch. Wat ’s avonds bedacht wordt, kan de volgende dag al in uitvoering zijn. Zo heeft Jeroen een POS- en loyaliteitssysteem ontwikkeld voor een nieuw type online & fysiek winkel die op dit moment in onze supermarkt wordt uitgerold. Daar profiteren onze klanten flink van! Door ons zelfredzame en creatieve team kunnen we  regelmatig leuke projecten voor de supermarkt presenteren.”
 
4. Jullie bestaan komende zaterdag 25 jaar. Wat is het geheim van een succesvolle, gewaardeerde Supermarkt?
 “Klantvriendelijk zijn op de winkelvloer, de klant is koning. En goede medewerkers zijn onontbeerlijk. Zij zorgen voor sfeer op de vloer, dat de winkel voor elkaar is en de klant zich thuis voelt. Als ondernemer behoor je goed voor medewerkers te zorgen door je aan CAO’s te houden en arbeidsvoorwaarden goed na te leven. Wij hebben veel studerende personeelsleden die niet altijd volgens een strakke planning kunnen werken. Daarom bieden we hen veel inspraak in het werkrooster. Ten slotte moet je met de tijd meegaan en je winkel up to date houden. Daarom hebben we onlangs de winkel verbouwd volgens de modernste richtlijnen en voorzien van zelfscankassa’s.”
 
5. Wat is er nu anders aan het supermarktondernemerschap dan 25 jaar geleden?
 “Momenteel is het veel moeilijker om medewerkers te krijgen. Vroeger had je ook meer vrijheden als ondernemer. Wilde je een eigen actie houden, dan belde je vertegenwoordigers en werd er van alles geregeld. Bij veel leveranciers is dit niet meer mogelijk. Alles wordt van tevoren vastgelegd en complete buitendiensten zijn wegbezuinigd. Spontaan iets doen lukt niet makkelijk meer. Ook verloopt alles nu gestructureerder en via de computer. In ons eerste jaar werden bestellingen via de fax of telefonisch doorgegeven, nu bestelt de kassacomputer bij wijze van spreken de winkelvoorraad.”
 
6. Jullie vieren het jubileum met enkele acties. Wat staat er zoal te gebeuren op de winkelvloer?
 “We zijn afgelopen maandagmiddag begonnen met het uitdelen van gratis poffertjes. Verder kunnen klanten via ons nieuwe loyaliteitssysteem deelnemen aan het ‘Prijzenfestival’, waar ze kans maken op 1 van de 100 prijzen. Klanten die bij ons boodschappen doen en hun digitale klantenkaart bij de kassa scannen, ontvangen een vouchercode waarmee ze kans maken op zo’n mooie prijs. Verder zijn er de hele week diverse kortingsacties en aanbiedingen van o.a. Huls worst en Knol’s koek.”
 
7. Wat hebben jullie met FC Groningen?
 “Oorspronkelijk komen we uit Winschoten, waar Ger tot zijn 20e bij WVV voetbalde. Als supporter ging hij regelmatig naar het Oosterparkstadion voor wedstrijden van GVAV en FC Groningen. Later nam Ger mij (Jeroen) als klein jongetje mee om wedstrijden van de FC te zien. Toen Euroborg werd opgeleverd, besloten we sponsor te worden en dat doen we nog steeds met veel plezier!”
 
8. Jullie zitten in de Club 1971. Waarom zijn jullie daar ooit ingestapt?
 “Wij zijn lid van Club 1971 omdat we de bijbehorende plekken op de buitentribune erg fijn vinden. Je hebt er een goed uitzicht. De binnenruimte is er net opnieuw ingericht. Het is zeer sfeervol geworden en de communicatie met andere ondernemers is er nu heel makkelijk. We vinden de Club 1971 zeer laagdrempelig.” 
 
9. Waarom moeten mensen toch echt eens bij jullie komen buurten?
 “Omdat we zijn een gezellige, moderne en fijne winkel zijn. Met een prettig assortiment, voor ouderen en jongeren. We zijn trots op ons bedrijf.” 
 
10. Wat zijn jullie ambities voor de komende jaren?
 “Volgend jaar, in juli 2023, worden we Plus Lubbers. Weer een nieuwe fase in ons bestaan. Na deze ombouw hopen we de banden die we in ons verleden hadden opgebouwd met FC Groningen weer als vanouds te kunnen voortzetten via nieuwe acties en activiteiten.”
 
11. Wat weten lezers nog niet over jullie, wat wel leuk is om te weten?
 “We hebben eerder al samenwerkingen met de FC gehad via acties zoals ‘Fans over de vloer’. Daarvoor hebben we zelfs een onderscheiding uit de Food en Retail-vakwereld gekregen. Landelijk is deze samenwerking zelfs in allerlei varianten gekopieerd door diverse supermarktketens. Daar zijn we trots op. En ja, volgend jaar is onze bedrijfskleur dus net als in Euroborg, FC Groningen groen!”

Coop 2

Gerelateerd nieuws.

15:22
2 dagen geleden

De meiden van FCG: voetbalsters uit de regio.

1 week geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

3 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie