string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Euroborg wordt het Noordlease Stadion; FC Groningen-museum gerealiseerd.

Vrijdag 10 juni 2016 om 09:55

De thuishaven van FC Groningen heet vanaf 1 juli 2016 officieel het Noordlease Stadion. Het Groningse bedrijf Noordlease is de komende zes jaar naamgever van het onderkomen van de Trots van het Noorden. Naast de naamgeving van het stadion draagt Noordlease bij aan de realisatie van een FC Groningen-museum.

Noordlease heeft al vanaf de Oosterpark-periode een warme band met FC Groningen en een rijke historie bij de club. Zo was het autoleaseconcern vanaf medio 2007 vier jaar lang hoofdsponsor van de club en prijkte de naam van het bedrijf op de shirts van de Trots van het Noorden. Daarna werd Noordlease partner van FC Groningen en tegenwoordig draagt één van de multifunctionele ruimtes in Euroborg de naam Noordlease Business Corner.
Maatschappelijke gezicht
Daarnaast toont Noordlease in Autoborg al zes jaar lang haar maatschappelijke gezicht als gastheer van de inmiddels traditionele benefietavond van FC Groningen, die jaarlijks in het teken staat van de maatschappelijk partner van de club.
Noordlease is al meer dan 30 jaar een begrip op de markt en de grootste autoleasemaatschappij van Noord-Nederland, toonaangevend en actief in heel Nederland. Noordlease heeft daarbij één doel: creatieve mobiliteitsoplossingen ontwikkelen, die passen bij elke zakelijke of privé-situatie. De groene aanpak van het bedrijf sluit aan bij de groene en duurzame ambities van FC Groningen, één van de kernwaarden van de club.
Rijke historie
Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen licht de totstandkoming van het Noordlease Stadion toe. “De naamgeving van ons stadion past mooi in de rijke historie, die wij als club met Noordlease hebben. Na het hoofdsponsorschap van een aantal jaren geleden, wilde Noordlease zich wederom op een opvallende manier presenteren en kwamen we uit op het Noordlease Stadion.”
“Een dergelijke naamgeving is voor het eerst in de 45-jarige historie van de club en maakt het daarom uniek. Het is bovendien een geweldig gebaar richting onze trouwe supporters dat Noordlease tegelijkertijd met de naamgeving van het stadion de wens van onze achterban realiseert, namelijk de totstandkoming van het FC Groningen-museum, waarvoor het Supporterscollectief zich sterk heeft gemaakt en het voortouw in heeft genomen.”
Onderscheiden
De directieleden Robert Nienhuis en Gert Veenstra van Noordlease tonen zich al net zo verheugd. “Wij dragen FC Groningen al heel lang een warm hart toe. Na het hoofdsponsorschap van 2007 tot 2011 wilden we ons opnieuw nadrukkelijker op een positieve manier en originele wijze onderscheiden. Daarbij is de naamgeving van het stadion uit de koker gekomen. Met het Noordlease Stadion willen we de komende jaren onze landelijke exposure vergroten.”
“Als trouwe supporter van de club voelen we ons evenzeer verbonden met de achterban van FC Groningen en zijn we er dan ook trots op dat we een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de realisatie van het FC Groningen Museum. Onze complimenten gaan daarbij uit naar het Supporterscollectief, aanjagers van positieve initiatieven rond de club en geïnitieerd door supporters van FC Groningen. Daar willen wij ons graag bij aansluiten.”

Gerelateerd nieuws.

2 dagen geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

2 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie

2 maanden geleden

Clubhuis Kids United officieel geopend