string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

‘Geen sprong van vloer naar zolder, maar naar de maan’.

Donderdag 09 februari 2017 om 18:25

Met ingang van het seizoen 2017/2018 is softwarebedrijf Payt de opvolger van energieconcern Essent, dat dit jaar voor het zesde seizoen op de borst van het shirt van FC Groningen prijkt. Een van de vijf directeuren van het Groningse Payt, Sander Kamstra, liet weten ‘enorm trots’ te zijn om het hoofdsponsorschap van de Trots van het Noorden over te nemen.

Algemeen directeur van FC Groningen Hans Nijland gaf in zijn introductie aan dat het ‘prachtige, jonge, ambitieuze bedrijf’ uit Groningen sinds november van afgelopen jaar nadrukkelijk in beeld was om Essent op te volgen. “Nadat we van Essent vernamen dat zij zouden stoppen in de zomer van 2017, hebben we een Comité van Aanbeveling geformeerd met daarin burgemeester Peter den Oudsten en daarnaast Bernard Wientjens, Harm Post, Sieger Dijkstra, prof. Folkert Kuipers en Peter Terium. Samen zijn wij op zoek gegaan naar een bedrijf dat paste bij de ambitie van de club en samen met ons wil door ontwikkelen.”

Madrid
Op de voor FC Groningen historische bodem van Madrid werd Sander Kamstra van Payt door de directie van de club uitgenodigd voor een lunch, waarbij de directeur van het software-bedrijf ‘volstrekt werd overrompeld’. “Sander was in de veronderstelling dat wij met hem over ons nieuwe beleidsplan wilden praten,” aldus Nijland. “Sander gebruikte toen de beeldspraak dat het voor Payt niet een sprong van de vloer naar de zolder was, maar van de vloer in één keer naar de maan. Uiteindelijk heeft het geleid tot deze overeenkomst.”

Jongensdroom
Commercieel directeur Robbert Klaver haakte daarop in: “Van de Eredivisieclubs die op zoek zijn naar een nieuwe hoofdsponsor zijn wij de eerste die er één kunnen presenteren. Voor Payt is het een jongensdroom en voor FC Groningen ook, om in zee te gaan met een echt Gronings bedrijf. Het is een jong, ambitieus bedrijf met veel ervaren medewerkers en ondernemers. Bovendien zijn ze supporters van de club en naast de exposure en het rendement dat het hoofdsponsorschap oplevert, is de betrokkenheid bij onze wedstrijden altijd mooi.”

Ontzorgen
Sander Kamstra van Payt begon met een uitspraak van wijlen ‘opa Nijland’, postbode te Zuidhorn: “Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen.” Vervolgens gaf Kamstra, op zijn 46ste verjaardag, een korte introductie van het bedrijf Payt: “We zijn vier jaar geleden begonnen en van een uitdager tot autoriteit gegroeid op de markt van debiteurenbeheer. Wij verzorgen de automatisering om facturen te innen. Zo besparen onze klanten tijd, die ze kunnen besteden aan de relatie met de klant. Op die manier ontzorgen wij onze inmiddels 8.000 klanten.”

Uitschreeuwen
“Mijn persoonlijk band met FC Groningen dateert al van ver voor 2012. Eigenlijk viel alles samen. Het stoppen van Essent als hoofdsponsor en het moment dat wij wel wilden uitschreeuwen aan de rest van Nederland hoe goed we bezig zijn. De deal was snel gemaakt en het uitwerken van de overeenkomst heeft nog wel een tijdje geduurd. Maar uiteindelijk voelde het als uitglijden richting de finish zoals we die vandaag hebben bereikt, door het onderlinge vertrouwen met FC Groningen. Ook wij zijn enorm trots op deze overeenkomst.”

20170209EOB6492
20170209EOB6552

Gerelateerd nieuws.

3 dagen geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

2 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie

2 maanden geleden

Clubhuis Kids United officieel geopend