Moeke Bloem speelt hoofdrol in nieuwe reclamecampagne Menzis.
Vanaf volgende week is FC Groningen supporter in hart en nieren Dievertje ‘Moeke’ Bloem te zien in een reclamecampagne van zorgverzekeraar en maatschappelijk partner van FC Groningen, Menzis.
De 72-jarige fan die het liefst kijkt naar Koen van de Laak, was zestien jaar lang steward bij alle wedstrijden van haar club. Ze kreeg daarvoor zelfs een seizoenkaart voor het leven uitgereikt van algemeen directeur Hans Nijland. In de campagne is Moeke onder meer te zien in de wachtkamer van de huisarts waar ‘toevallig’ ook selectiespelers Van de Laak en Dusan Tadic plaats hebben genomen. Tot haar verbazing is zij echter toch als eerste aan de beurt want bij de zorgverzekeraar is iedereen even belangrijk, of je nu als supporter op de tribune zit of in het eerste elftal van FC Groningen speelt.
Zorgverzekeraar Menzis wil met deze campagne laten zien dat iedereen bij haar in de A-selectie zit. Dit wordt onderstreept doordat iedereen die overstapt naar de clubpolis van Menzis naast goede en snelle zorg en korting op de premie ook kans maakt op onvergetelijke voetbalmomenten. Zo zijn bijvoorbeeld een plekje op de elftalfoto of een unieke plaats in het stadion tijdens een wedstrijd te winnen. Iedere overstapper kan bovendien zijn contract tekenen bij Hans Nijland. Behalve bij FC Groningen voert Menzis deze campagne bij PSV, FC Twente, Vitesse, NEC en Go Ahead Eagles.
Menzis zet mensen in beweging
Samen met FC Groningen brengt Menzis mensen in beweging. Want bewegen is een wapen tegen groeiende problemen als overgewicht en gezondheidsklachten door een ongezonde leefstijl. Daarom is Menzis als maatschappelijk partner actief in de populairste sport van Nederland. Dat doen zij door gezamenlijke maatschappelijke projecten te ontwikkelen. Daarbij is er extra aandacht voor kinderen. Voor hen zijn profvoetballers vaak echte rolmodellen. De voorbeeldfunctie van profvoetballers zet Menzis via projecten in om zoveel mogelijk mensen te bereiken en in beweging te brengen.