Nieuwe horecacontainers geplaatst op tribunes.
FC Groningen heeft afgelopen periode een drietal horecacontainers geplaatst op de Piet Fransen Tribune en Koeman Tribune. Na het succes op de Tonny van Leeuwen wordt het concept doorgetrokken richting de andere twee publiekstribunes van Euroborg. In de horecacontainers wordt koud drinken verkocht en gaan vanaf aanstaande vrijdag bij het thuisduel met FC Utrecht in werking.
FC Groningen kent dit seizoen een meer dan goede bezetting tijdens de thuiswedstrijden. De onvoorwaardelijke steun van de supporters is ‘ongeacht de stand’ ieder duel in Euroborg voelbaar. De volle tribunes brengen ook uitdagingen met zich mee. Om de supporters op de Koeman Tribune en de Piet Fransen Tribune betere service te kunnen bieden heeft de Trots van het Noorden geïnvesteerd in het plaatsen van een drietal horecacontainers. Remko Fuchs horecamanager binnen FC Groningen is blij met de huidige ontwikkeling. “We hebben besloten het rigoureus aan te pakken en een beproefd concept van de Noordtribune te kopiëren,” aldus Fuchs.
FC Groningen heeft aan het begin van het seizoen 2021/2022 twee horecacontainers geplaatst op de Noordtribune waar bier wordt verkocht. Er komen nabij ingangen 2 en 3 vanaf vrijdag drie horecacontainers bij. “We hebben op Noord gezien dat de containers veel druk wegnemen bij de vaste horeca-units op die tribune. Datzelfde effect hopen we ook op de andere twee publiekstribunes te bewerkstelligen. Het verschil met de containers op Noord is dat we op de Piet Fransen Tribune en de Koeman Tribune een breder assortiment verkopen. Supporters kunnen voor alle koude dranken terecht bij één van de nieuwe horecacontainers. We willen verder toewerken naar een meer supporters-specifiek aanbod.”
Door uitbreiding van de verkooppunten, kan FC Groningen betere service leveren gedurende de wedstrijd en in de piektijden rondom de rust. “Een van de grootste wensen vanuit de supporters op alle tribunes is dat ze sneller willen worden geholpen. We blijven natuurlijk te maken houden met enorme pieken waarin er in korte tijd veel vraag is. Met deze containers zorgen we voor meer spreiding en kunnen we supporters beter en sneller helpen zonder dat we elkaar in de weg staan. Het moet bij iedereen duidelijk worden dat je bij de containers moet zijn voor drinken, waardoor ook de vaste units beter kunnen worden gebruikt voor het specifieke assortiment dat daar wordt geboden.”
Fuchs kijkt uit naar de wedstrijd van aanstaande vrijdag. Met het plaatsen van de nieuwe containers wordt de volgende stap gezet richting het optimaliseren van het evenement rondom de wedstrijd. “We hebben altijd gezegd dat we verwachtingen willen overtreffen en binnen ons horecateam denken we dat we hiermee een grote stap voorwaarts zetten. We kunnen steeds meer mensen, beter helpen. Een drankje drinken en hapje eten hoort bij de FC-beleving. Ons team wil actief bijdragen aan die beleving, dat is waar wij onze topsportkick van krijgen.” In de nabije toekomst zal FC Groningen met medewerking van supporters voorzien van verf en of supportersuitingen.