Ruim 85 procent sponsorrelaties FC verlengt contract.
Supporters en sponsors lieten de afgelopen weken rondom de actie ‘Laat ons weer eens juichen’ massaal zien achter de club te staan. Velen zagen af van tegemoetkoming en de aankondiging van Arjen Robben over zijn comeback bij FC Groningen bracht de Trots van het Noorden op verschillende vlakken in een stroomversnelling. Salesmanager Kevin Roossien kijkt terug op een bijzondere periode, ook op commercieel gebied.
De campagne ‘Laat ons weer eens juichen’ maakte eens te meer duidelijk hoe groot FC Groningen is en dat de club zich met recht de Trots van het Noorden mag noemen. Het commerciële team onder leiding van salesmanager Kevin Roossien voerde honderden gesprekken met sponsors over de club en hoe de ondernemers de coronaperiode doorkomen.
Loyaliteit
“Stuk voor stuk zeer interessante gesprekken, waaruit is gebleken hoe groot de verbondenheid is met FC Groningen,” aldus Roossien. Voor sponsorrelaties met een aflopend contract op 1 juli 2020 werden de stoelen tot halverwege juli vastgehouden mede om de loyaliteit in de laatste seizoenen te belonen.
Roossien is verheugd te melden dat veel sponsors de FC in een lastige en onzekere tijd trouw blijven. “Ruim 85 procent van de aflopende contracten zijn verlengd en vaak met meerdere jaren. Het geeft aan dat ook sponsors vertrouwen hebben in FC Groningen en het geeft ons de mogelijkheid duurzame relaties op te bouwen, samen te groeien. Het geeft ons als team ongelooflijk veel energie om het nieuwe seizoen in te gaan.”
Boost
Na het nieuws dat Arjen Robben is teruggekeerd bij de FC, staan alle telefoons volgens Roossien roodgloeiend. “De aanvragen voor stoelen op het ereterras stromen binnen en we hebben alle skyboxen al gevuld. Dat heeft de hele club en ook het commerciële blok een enorme boost gegeven. Iedereen wil dit bijzondere seizoen samen met elkaar en met FC Groningen beleven. We hebben vele nieuwe aanvragen voor stoelen binnen en de skyboxen zijn uitverkocht, maar er is ook veel vraag naar boarding in het stadion en andere mogelijkheden bij onze club. In de personen van Detlev Coopman en Ferry de Rooij hebben we dit seizoen twee specialisten in huis in het adviseren van exposuremogelijkheden bij FC Groningen.”
Stadionbezoek
De beleving van het stadionbezoek zal de komende periode anders zijn dan sponsors en supporters van de club gewend zijn. De geldende coronamaatregelen hebben niet alleen effect op het aantal mensen dat de wedstrijd mag bezoeken, maar ook hoe de wedstrijd wordt beleefd en de netwerkmogelijkheden.
Roossien: “We zitten in een lastige tijd en willen graag vooruit kijken, maar het is nog steeds koffiedik kijken. We zijn op dit moment alle opties in kaart aan het brengen om zoveel mogelijk sponsorrelaties toe te laten bij de start van de competitie op 13 september. Het is echter nu nog te vroeg om te zeggen hoe een wedstrijdbezoek eruit komt te zien. Vanzelfsprekend blijven we onze zakelijke relaties daarover informeren via onze communicatiekanalen en de zakelijke FC Groningen App van Bundeling.”