string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Seizoen 2020/2021 echt van start gegaan.

Maandag 13 juli 2020 om 16:44

FC Groningen verkocht tot en met vandaag – maandag 13 juli – in totaal 12.210 kaarten voor het seizoen 2020/2021. Het nieuwe seizoen gaat ook voor de eerste selectie deze week officieel van start. De selectie meldt zich deze week fasegewijs weer op het TopsportZorgCentrum voor diverse testen. 

Hoewel de grootste storm aan aanvragen iets is gaan liggen, groeit het aantal seizoenkaarthouders bij FC Groningen nog steeds. In totaal verkocht de Trots van het Noorden tot en met maandag 13 juli al 12.210 kaarten. Supporters die van plaats zijn veranderd of nieuwe seizoenkaarthouders van de club kunnen hun seizoenkaart nog deze maand per post verwachten. Seizoenkaarthouders die hun plaats in het Hitachi Capital Mobility Stadion hebben verlengd, kunnen hetzelfde toegangspasje als afgelopen seizoen gebruiken.
 
Testen
De selectie van FC Groningen moet zich deze week voor het eerst na een periode van vrijaf weer melden op het TopsportZorgCentrum. Er staan de komende dagen diverse testen op het programma alvorens de selectie onder leiding van hoofdtrainer Danny Buijs volgende week maandag – 20 juli – aan groepstrainingen begint. Vanwege het naleven van de coronarichtlijnen wordt er getraind achter gesloten deuren en zijn de oefensessies dus niet toegankelijk voor publiek.

photo5783162894605726606

Meer dan Voetbal 
FC Groningen werkte afgelopen week, net als de overige 34 betaald voetbalclubs, mee aan de ‘Meer dan Voetbal-week.’ Tijdens de ‘Meer dan Voetbal-week’ werden de maatschappelijke activiteiten van de voetbalclubs extra belicht. Via een veiling werd geld opgehaald, bestemd voor de maatschappelijke projecten van de clubs, in het geval van FC Groningen is dat Stichting FC Groningen in de Maatschappij. Het absolute topstuk was een shirt van Arjen Robben, gesigneerd door de aanwinst van de FC en huidig ambassadeur van Stichting FC Groningen in de Maatschappij. Het shirt leverde liefst € 750,- op voor de stichting.
 
Commerciële team 
FC Groningen heeft sinds de start van het actie ‘Laat ons weer eens juichen’ ongelooflijk veel steun gekend van supporters en sponsors van de club. De accountmanagers van het commerciële team hebben de laatste maanden tal van positieve gesprekken gevoerd met sponsors over de FC en de zakelijke mogelijkheden bij de club. Sponsors van wie het contract op 1 juli afliep, hebben tot aanstaande woensdag – 15 juli – de mogelijkheid om hun stoelen op het ereterras van afgelopen seizoen te verlengen. Na 15 juli worden de nog beschikbare stoelen op het ereterras vrijgegeven voor andere sponsorrelaties van de club, die interesse hebben in deze plekken.

Gerelateerd nieuws.

15:22
31 minuten geleden

De meiden van FCG: voetbalsters uit de regio.

1 week geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

3 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie