Seizoenkaarthouders ‘zeer tevreden’ over stadionbezoek.
De seizoenkaarthouders van FC Groningen waren in het seizoen 2015/2016 'zeer tevreden' over het stadionbezoek. Liefst 3.101 FC-supporters vulden de jaarlijks terugkerende enquête in, waarvan 2.385 seizoenkaarthouders.
Ruim de helft van de seizoenkaarthouders vindt de prijsstelling van de seizoenkaart ten opzichte van de losse kaarten precies goed. De sfeer in het stadion is nog altijd de vaakst genoemde reden de seizoenkaart te verlengen.
Sfeer
Het bezoek aan Euroborg wordt door liefst 95,1% van de bezoekers nog altijd als ‘zeer goed’ beoordeeld. De sfeer wordt door 89,3% van de supporters ervaren als zeer goed. Hierbij vallen de vocale ondersteuning (80,1%) en muziek (65,1%) het meest in de smaak. Het gevoel van veiligheid in Euroborg is ook gestegen.
Losse bezoekers geven aan de thuiswedstrijden soms niet te kunnen bezoeken door onder meer gebrek aan tijd, de prijs van losse kaarten, het moeten werken op de wedstrijddag en/of omdat zij de wedstrijd via televisie of op internet volgen.
Social media
Het aantal gebruikers van internet is 56,7% en dat is ook terug te zien in de wijze waarop mensen losse tickets bij FC Groningen aanschaffen. Online is de verkoop gestegen naar 56,4%. De (sociale) mediakanalen van FC Groningen worden beter bekeken dan het seizoen ervoor. De ‘app’ van FC Groningen, die overigens per 1 juli offline is gegaan, is hierop een negatieve uitzondering. De maatschappelijke activiteiten en de FC Groningen Junior Club kunnen rekenen op veel positieve reacties.
Faciliteiten
De faciliteiten in Euroborg kunnen met 89,1% ‘zeer goed’ rekenen op grote bijval. Waardering voor de catering is gestegen tot 54,4% zeer goed en de klantvriendelijkheid bij de catering 79,1% zeer goed. De prijs/kwaliteitverhouding wordt bovendien veel beter beoordeeld dan bij andere clubs in de Eredivisie. De supporters zijn ook meer tevreden over het openbaar vervoer.
Gastvrijheid
FC Groningen heeft gastvrijheid sinds jaar en dag hoog in het vaandel staan. Samen met de ketenpartners, de gemeente Groningen en de politie, neemt de FC deel aan een pilot genaamd: ‘een gastvrij, toegankelijk en veilig stadion’. Eén van de zaken die hierin passen en op het wensenlijstje staat, is de gastvrije ontvangst van supporters van de bezoekende club en de mogelijkheid voor de Supportersvereniging FC Groningen om het bestuur van de bezoekende supportersclub op wedstrijddagen te ontvangen in het eigen supportershome in Euroborg.