Update: Ook sponsors hebben vertrouwen in toekomst FC.
Het commerciële team heeft de afgelopen periode tientallen gesprekken gevoerd met de sponsorrelaties van FC Groningen over eventuele tegemoetkoming voor de gemiste wedstrijden van dit seizoen. Uit de gespreken blijkt dat FC Groningen volop steun krijgt vanuit de zakelijke markt en sponsors veel vertrouwen hebben in de toekomstplannen van de Trots van het Noorden.
De agenda’s van de accountmanagers staan vol met afspraken. FC Groningen gaat met iedere sponsorrelatie persoonlijk in gesprek over de tegemoetkoming voor de vanwege coronarichtlijnen gemiste wedstrijden van dit seizoen.
Vertrouwen
Tot op heden hebben 184 sponsors een definitieve keuze doorgegeven bij de club, zo`n 40 procent van alle sponsorrelaties. “Er worden veel positieve gesprekken gevoerd en we merken dat er veel vertrouwen is in de toekomst van de club,” stelt salesmanager Kevin Roossien.
Dat vertrouwen blijkt ook uit de achttien sponsorrelaties die na het gesprek met de accountmanager het contract bij FC Groningen met liefst vijf jaar hebben verlengd. Roossien: “Het zogenaamde ‘Grote Markt-pakket’ is erg in trek. Daarnaast is het fantastisch dat tot op heden liefst 166 van de 184 sponsors heeft laten weten FC Groningen te steunen door (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming. Een percentage van liefst 77 procent van de 40 procent die tot nu toe de definitieve keuze heeft doorgegeven.”
Seizoenkaarthouders
Van alle seizoenkaarthouders heeft 77,3 procent de keuze voor een eventuele tegemoetkoming doorgegeven bij de club, namelijk 8.978 personen. Seizoenkaarthouders die nog geen keuze hebben gemaakt kunnen dit doen via dit formulier. Vijfjaarkaarthouders dienen dit formulier in te vullen. FC Groningen roept haar supporters op voor uiterlijk 31 mei een keuze te maken. Van de 8.978 personen die hun keuze reeds hebben gemaakt, ziet liefst 73,4 procent gedeeltelijk af van een tegemoetkoming.
Stemlocatie
Stadjers die het stadion al zo lang hebben moeten missen, kunnen tot en met komende woensdag (17 maart) in het Hitachi Capital Mobility Stadion terecht om hun stem uit te brengen voor de Tweede Kamerverkiezing 2021. Het stadion van FC Groningen is al jaren een officiële stemlocatie in de stad.