string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Update seizoenkaartverkoop: al 10% stadioncapaciteit gevuld.

Maandag 12 april 2021 om 16:54

FC Groningen startte op donderdag 1 april met de verkoop- en verlengingsperiode van seizoenkaarten voor het komende seizoen 2021/2022. Na ruim een week staat de teller op 1.776 verkochte of verlengde seizoenkaarten. Dit aantal is exclusief de 468 vijfjaarkaarten, die nog tot medio 2025 geldig zijn.

Huidige seizoenkaarthouders hebben nog tot en met donderdag 16 juni om hun plaats in het Hitachi Capital Mobility Stadion te verlengen. Supporters die vóór deze datum hun kaart verlengen, zijn in het seizoen 2021/2022 zeker van hun huidige plek. De plaatsen die op dit moment niet zijn gereserveerd voor huidige seizoenkaarthouders, zijn per direct beschikbaar voor iedereen. Seizoenkaarthouders die van plek willen ruilen, krijgen op 23 juni tijdens de ruildag voorrang om één van de vrijgekomen plaatsen te bemachtigen.
 
Nieuw pasje
De teller van het aantal seizoenkaarten staat na de start van de verlengingsperiode ruim een week geleden op bijna 2.250 kaarten (inclusief de 468 vijfjaarkaarten). Dit betekent dat al ruim 10% van de stadioncapaciteit is gevuld. Supporters die hun kaart willen verlengen of aanschaffen, kunnen dit doen via tickets.fcgroningen.nl
 
Het tijdig verlengen of aanschaffen van een seizoenkaart zorgt ervoor dat FC Groningen zeker is dat iedere supporter zijn of haar nieuwe pasje op tijd binnen heeft. Mocht er onverhoopt vanwege overheidsmaatregelen toch nog niet met publiek worden gespeeld in het seizoen 2021/2022, dan doet de FC opnieuw de belofte dat het mogelijk is om geld terug te vragen voor de gemiste wedstrijden. Dit om supporters voldoende zekerheid en grip op de eigen situatie te bieden.
 
Ticketingsysteem
Voor het verlengen of aanschaffen van een seizoenkaart is dit jaar een extra handeling nodig. FC Groningen is overgestapt op een ander ticketingsysteem om het gebruiksgemak voor supporters te verbeteren. Alles is ondergebracht in één ‘Mijn FC Groningen’-account. Hierdoor is het wel noodzakelijk dat supporters zich opnieuw registreren bij de club. Uitleg over hoe de eenmalige registratie werkt, vind je hier.

samen-koop-ssc-19201080

Tegemoetkoming
FC Groningen heeft de huidige seizoenkaarthouders begin dit kalenderjaar gevraagd een keuze te maken over een eventuele tegemoetkoming voor de – door de coronamaatregelen – gemiste wedstrijden van dit seizoen. Inmiddels heeft 81.4 procent van de seizoenkaarthouders hun definitieve keuze doorgegeven en is duidelijk dat 72.7 procent van deze groep heeft laat weten (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming.
 
Die onvoorwaardelijke steun voor FC Groningen is duidelijk voelbaar en de club is haar achterban dan ook ongelooflijk dankbaar, voor het afzien van tegemoetkoming en het verlengen van de huidige seizoenkaarten. Seizoenkaarthouders die nog niet hebben gereageerd op het verzoek tot het doorgeven van hun keuze wat betreft eventuele tegemoetkoming, wordt verzocht voor 31 mei hun keuze door te geven via dit formulier

beleidsplan-1

Gerelateerd nieuws.

12 uur geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

2 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie

2 maanden geleden

Clubhuis Kids United officieel geopend