string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Update seizoenkaartverkoop: teller staat op 2.473.

Maandag 19 april 2021 om 16:52

FC Groningen is dit weekend door de grens geschoten van tweeduizend verlengingen en aankopen van seizoenkaarthouders voor de komende voetbaljaargang 2021/2022. Inclusief de 468 vijfjaarkaarthouders zijn 2.473 supporters komend seizoen verzekerd van een plaats in het Hitachi Capital Mobility Stadion. Bijna 82% van de huidige seizoenkaarthouders hebben een definitieve keuze doorgegeven over de tegemoetkoming voor door de coronarichtlijnen gemiste wedstrijden van dit seizoen. 

updste-1-site

Huidige seizoenkaarthouders hebben nog tot en met donderdag 16 juni om hun plaats in het Hitachi Capital Mobility Stadion te verlengen. Supporters die vóór deze datum hun kaart verlengen, zijn in het seizoen 2021/2022 zeker van hun huidige plek. De plaatsen die op dit moment niet zijn gereserveerd voor huidige seizoenkaarthouders, zijn per direct beschikbaar voor iedereen. Seizoenkaarthouders die van plek willen ruilen, krijgen op 23 juni tijdens de zogenaamde ruildag voorrang om één van de vrijgekomen plaatsen te bemachtigen.
 
Nieuw pasje
De 2.005 seizoenkaarthouders die hun kaart voor het volgende seizoen hebben verlengd of nieuw hebben aangeschaft, hebben dit gedaan via tickets.fcgroningen.nl. Het tijdig verlengen of aanschaffen van een seizoenkaart zorgt ervoor dat FC Groningen zeker is dat iedere supporter zijn of haar nieuwe pasje op tijd binnen heeft. Mocht er onverhoopt vanwege overheidsmaatregelen toch nog niet met publiek worden gespeeld in het seizoen 2021/2022, dan doet de FC opnieuw de belofte dat het mogelijk is om geld terug te vragen voor de gemiste wedstrijden. Dit om supporters voldoende zekerheid en grip op de eigen situatie te bieden.
 
Ticketingsysteem
Voor het verlengen of aanschaffen van een seizoenkaart is dit jaar een extra handeling nodig. FC Groningen is overgestapt op een ander ticketingsysteem om het gebruiksgemak voor supporters te verbeteren. Alles is ondergebracht in één ‘Mijn FC Groningen’-account. Hierdoor is het wel noodzakelijk dat supporters zich opnieuw registreren bij de club. Uitleg over hoe de eenmalige registratie werkt, vind je hier.

samen-koop-ssc-19201080

Tegemoetkoming
FC Groningen heeft de huidige seizoenkaarthouders begin dit kalenderjaar gevraagd een keuze te maken over een eventuele tegemoetkoming voor de – door de coronamaatregelen – gemiste wedstrijden van dit seizoen. Inmiddels heeft 81.7 procent van de seizoenkaarthouders een definitieve keuze doorgegeven en is duidelijk dat 72.6 procent van deze groep heeft laat weten (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming.
 
Die onvoorwaardelijke steun voor FC Groningen is duidelijk voelbaar en de club is haar achterban dan ook ongelooflijk dankbaar, voor het afzien van tegemoetkoming en het verlengen van de huidige seizoenkaarten. Seizoenkaarthouders die nog niet hebben gereageerd op het verzoek tot het doorgeven van hun keuze wat betreft eventuele tegemoetkoming, wordt verzocht voor 31 mei de keuze door te geven via dit formulier.

beleidsplan-1

Gerelateerd nieuws.

15:22
5 dagen geleden

De meiden van FCG: voetbalsters uit de regio.

2 weken geleden

Dit zijn ‘De meiden van FCG’

4 weken geleden

Sportieve resultaten, supporters en sponsors beperken financiële schade na degradatie