Volgende stap zetten richting ‘Het mooiste evenement’.
Een bezoek aan Euroborg is meer dan alleen een wedstrijd van FC Groningen bekijken. Het is samenkomen met vrienden, familie, het is betrokkenheid bij de club, de spelers op het veld. Het is waar duizenden supporters de hele week naar uitkijken. FC Groningen heeft in haar beleidsplan opgenomen ‘Het mooiste evenement van Noord-Nederland’ te willen organiseren. De club kijkt verder dan de strijd op het veld en wil het komende seizoen een stap maken wat betreft beleving. Milo Berlijn en Remko Fuchs gaan de club als interim-managers op horecagebied helpen de volgende slag te slaan als het gaat om supportersbeleving.
Milo Berlijn en Remko Fuchs zijn echte vakmensen met veel ervaring in horeca- en stadioncatering. Met het aantrekken van deze professionals verwacht het team van FC Groningen Horeca de komende maanden mooie stappen te kunnen zetten in de ambitie om van een middag of avond FC Groningen ‘het mooiste evenement van Noord-Nederland’ te maken.
“We hebben het afgelopen seizoen met de introductie van verschillende supporterspleinen al een mooie ontwikkeling doorgemaakt,” zegt algemeen directeur Wouter Gudde. “Het neemt niet weg dat er ook kritische geluiden waren over het evenement en dan met name de horeca. Hoewel ik wil benadrukken dat het regelen van eten, drinken en hospitality voor ruim 20.000 supporters iedere twee weken een complexe zaak is, zijn we natuurlijk niet doof voor de geluiden.”
Horecateam versterken
“Met het aantrekken van Milo en Remko denken we het FC Groningen Horecateam met de juiste mensen tijdelijk te versterken. Het is bekend dat we de afgelopen periode op zoek zijn geweest naar een horecamanager, maar we hebben de geschikte kandidaat nog niet kunnen binnenhalen. Door de samenwerking met deze interim-managers zorgen we ervoor dat het verbeterproces niet stil komt te staan.” Beide interim-managers hebben een overeenkomst getekend van 1 augustus tot halverwege november 2022.
Eén van de punten die naar voren kwamen vanuit supporters was het aantal verkooppunten in het stadion. Afgelopen seizoen zijn daarom twee horecacontainers geplaatst op de Noordtribune. De club gaat onderzoeken hoe het de supporters beter kan bedienen. “We gaan onder meer samen met Heineken kijken naar snellere afname van bier door inzet van personeel met een mobiele biertap op de rug. Ook onderzoeken we de mogelijkheid naar zelfservice of bestellingen vanaf je tribuneplaats,” vertelt Gudde.
Concrete plannen
Wat betreft horeca is de Trots van het Noorden bezig met het opstellen van concrete plannen om de service, gastvrijheid en het aanbod op de tribunes en de supporterspleinen te verbeteren. “Ons horecateam gaat daar vol enthousiasme met de hulp van de beide interim-managers mee aan de slag,” kondigt Gudde aan. FC Groningen heeft voorafgaand aan dit seizoen een prijsverhoging doorgevoerd wat betreft eten en drinken in het stadion. “De inkoopprijzen van drank en eten zijn fors gestegen en die veranderingen moeten we ook doorvoeren in onze verkoopprijzen. Dat zullen supporters en sponsors gaan merken,” zegt Gudde
FC Groningen aan het begin van dit nieuwe seizoen anderzijds een mooie stap wat betreft beleving met nieuwe videoschermen. Bij de oefenwedstrijd tegen CA Osasuna, aanstaande zaterdagmiddag (30 juli), worden deze schermen voor het eerst officieel in gebruik genomen. “We zijn trots op de nieuwe schermen, echt een verbetering ten opzichte van de verouderde schermen die er hingen. Ook dit gaat bijdragen aan een nog betere beleving van onze evenementen.” Bekijk onderstaande video voor een nadere toelichting van Gudde.