Voorzitter aan het woord: ‘Kom naar het Word Groter Theater op de Promotiedagen'.
Tijd voor Tim Teisman, voorzitter van de FC Groningen Business Club, om wederom vijf vragen te beantwoorden. Teisman roept alle leden op om vandaag of morgen een kijkje te komen nemen in het Word Groter Theater op de Promotiedagen. Een uitstekende plaats om nieuwe verbindingen te leggen.
Tim, FC Groningen presenteert zich de komende twee dagen met zo’n twintig businessclubleden tijdens de traditionele Promotiedagen voor het Bedrijfsleven Noord-Nederland. Waarom moet je als beursbezoeker echt even langskomen bij de FC in MartiniPlaza?
“We zijn ‘terug’ na een pittige en inzicht-gevende periode. Tegelijkertijd zijn we er nog niet. Laten we dit soort evenementen, gemaakt om te ontmoeten en verbinden, koesteren. De FC staat samen met ruim twintig businessclubleden op een levendige locatie vlakbij de entree van MartiniPlaza. Het commerciële team van de club, maar ook wij als businessclubbestuur, brengen bezoekers daar graag in contact met onze leden. In het ‘Word Groter-theater’ kun je tevens een informatief programma volgen met o.a. presentaties van businessclubleden Wies van ’t Slot (365 Werk), Hans Roelfsema (Kenneth Smit) en Alien Oelen-Jurjens van (A Plus Opleidingen). Wil je nieuwe contacten opdoen of je bestaande relaties verstevigen, dan moet je de Promotiedagen echt bezoeken! Fysiek netwerken is veel leuker en persoonlijker dan al het mooie en praktische van de digitale wereld. Last but not least wens ik ook ons businessclublid Michel Elzinga hierbij alvast twee hele succesvolle en geoliede dagen!”
Meer over de deelname van FC Groningen, het ‘Word Groter-theater’ en de deelnemende businessclubleden: https://www.promotiedagen.nl/deelnemen/beurspleinen/fc-groningen-plein/69/
Over fysiek netwerken gesproken; er is weer een actueel en gevarieerd activiteitenoverzicht gepresenteerd voor leden van de FC Groningen businessclub. Als bestuur hebben jullie met de club meegedacht bij de invulling hiervan. Waarom ben jij tevreden over het programma?
“Ik ben zelfs ontzettend blij met het businessclubprogramma. Zeker na een jaar van flink improviseren binnen de kleine, vaak wisselende kaders die er waren. Maar we mogen weer en hebben een variatie in aanbod van activiteiten, goede spreiding van de events en als het ons gegeven is (afhankelijk van de Covid-perikelen) eindelijk weer een bezoek aan een buitenlandse wedstrijd! Heb je trouwens als lid zelf een idee voor een toekomstige activiteit, spreek ons dan vooral aan!”
Het businessclubbestuur heeft het afgelopen kwartaal businessclubleden bezocht die dit seizoen zijn gestopt als lid. Wat hebben jullie precies gedaan en welke gedachte zat hier achter?
“De FC is sterk in het binnenhalen, presenteren en eren van nieuwe en bestaande leden en sponsors. Of bedrijven die in coronatijd hebben afgezien van tegemoetkoming bijvoorbeeld. Maar er zijn ook bedrijven die helaas moesten stoppen. Door de corona-actualiteit en regelgeving, door andere invulling van marketing budget of vanwege onvrede. Wij wilden ze vooropgesteld persoonlijk dank zeggen voor de jaren die ze wel lid zijn geweest. Daarmee hebben ze de FC flink geholpen en brachten ze meerwaarde in onze businessclub. Ook wilden we ook als bestuur zelf horen wat de actualiteit bij deze bedrijven nu is. Hoe gaat het in hun branche, waar lopen ze tegen aan? Uiteraard waren we verder benieuwd of ze voor andere netwerken of vormen van relatiemarketing hebben gekozen en polsten we of er zaken waren die we als businessclub beter hadden kunnen doen.”
De accountmanagers van FC Groningen bezoeken op dit moment onder de noemer ‘Terug naar de basis’ alle leden. Zo halen ze de actuele verwachtingen en behoeften van businessclubleden op en informeren ze hen over zaken als de Bundeling-app, bestelprocedures en businessclub-activiteiten e.a. Welke input zou jij als voorzitter willen horen vanuit je businessclubleden? Waar ben jij zelf benieuwd naar?
“Zoals gezegd willen we de best verbindende platform van het Noorden zijn. Dit kan alleen als je weet wat er speelt bij je businessclubleden. De club wil dit nu middels deze bezoekactie uitgebreid in kaart zien te krijgen. Grijp als lid dit gesprek dus aan om nog meer uit je sponsorschap te halen. Ik ben, net als het hele bestuur trouwens, erg benieuwd naar de uitkomst van deze bezoeken. Wat leeft er bij leden, welke ontwikkelingen zijn er en hoe kan de club, maar ook wij als bestuur daar een steeds concretere bijdrage aan (blijven) leveren. Dit zorgt voor tevreden en meer sponsoren, een vol ereterras en zo realiseren we samen meer inkomsten voor de club en budget voor betere spelers. Ik ben dus benieuwd naar al die verschillende verhalen, doelstellingen en ontwikkelingen bij onze leden. Dus accepteer die handreiking en spreek je uit bij je accountmanager!”
De lancering van de Talent Group Groningen is erg succesvol kunnen we wel zeggen. Waarom is dit ook voor jouw businessclub goed nieuws?
“De TGG is zeker een succes. In ruim 5 maanden zijn er al 52 leden! Jonge (maximaal 35 jaar) en ieder op zijn eigen wijze ambitieuze mensen, die tussen onze leden rondlopen in onze lounge. Dit is om meerdere fronten belangrijk voor de FC en de businessclub. Ten eerste zijn de TGG’ers de potentiële nieuwe leden van de businessclub. Je kunt namelijk maximaal 3 jaar in de TGG blijven of de leeftijd van 35 bereiken. Daarna stopt het en kun je door naar onze businessclub, naar Club 1971, maar natuurlijk ook naar een stoel elders in het stadion. Bovenal brengt de TGG met al die jonge mensen een andere energie in de club. Genoemde zaken zorgen voor meer reuring en kansen voor iedereen. Tegelijkertijd worden we allemaal ouder en om te zorgen dat ons stadion ook in de toekomst vol zit, is verjongen simpelweg noodzaak.”