string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Voorzitter aan het woord: ‘Mediadag een prachtig initiatief’.

Vrijdag 12 maart 2021 om 17:01

Iedere maand beantwoordt Tim Teisman, voorzitter van de FC Groningen Business Club, een vijftal vragen over actuele thema’s binnen de businessclub. Deze maand kijkt Teisman onder meer terug op een geslaagde mediadag voor nieuwe sponsorrelaties en benoemt hij het goede contact met de supportersvereniging. 

Tim Teisman2

Tim, samen met jouw bestuur heb je veelvuldig contact met het management en het commerciële blok van de FC. Waarover sparren jullie op dit moment?
“Eigenlijk hebben we als bestuur, als sponsorgroep maar één belang en dat is een gezamenlijk belang. We proberen alle 1900 business seats te bezetten met sponsoren zodat we maximale kansen bieden om elkaar te ontmoeten en samen business te doen. Hierdoor kunnen we zo’n 4 miljoen euro aan nieuwe inkomsten generen voor de club, kan het spelersbudget omhoog waardoor we nog betere spelers kunnen halen en eerder samen op de Grote Markt staan. Een sportief belang dus. Daarnaast willen en kunnen we met een grotere groep sponsoren, meer onderlinge zaken doen en elkaar versterken en helpen als dat nodig is. Een zakelijk belang dus.”

“Heel belangrijk in dit proces is dat de achterdeur dicht moet. Daarom ben ik samen met Kevin Roossien in gesprek met FC Twente, waar ze een prachtige structuur hebben opgezet waarbij de totale sponsorgroep wordt ‘verdeeld’ in kleinere communities. De grotere binding en toegevoegde waarde zorgt ervoor dat sponsoren eerder zaken met elkaar doen en in algemene zin meer plezier hebben bij de FC. We streven ernaar om deze nieuwe structuur het aankomende seizoen te laten starten. Ik houd jullie op de hoogte.”

De businessclubactiviteiten zijn in volle gang, hoe vind jij het gaan?
“Ik vind dat er binnen de mogelijkheden die we hebben een mooi programma is gemaakt. Dit programma en de activiteiten evalueren we tegenwoordig maandelijks. Je merkt wel dat mensen een beetje ‘webinar-moe’ zijn, omdat online al een jaar lang ons belangrijkste medium is geworden. Terwijl velen echt veel liever bij elkaar komen en na afloop van een activiteit een borrel doen met elkaar. Maar voor nu is het zoals het is.”

“Koen Janssen en ik zullen in de komende weken een veertigtal sponsoren benaderen met de vraag wat zij van de huidige activiteiten vinden. We willen namelijk graag juist van onze leden horen wat er goed gaat, maar vooral ook welke behoeftes er zijn. We willen de activiteiten nog meer afstemmen op de sponsor. Dus heb je ideeën of wensen, laat het ons vooral weten. En niet alleen voor nu, maar vooral ook in aanloop weer naar de ‘normale’ wereld, waarin we elkaar straks weer overal mogen ontmoeten.”

Je was als voorzitter ook aanwezig tijdens de onlangs georganiseerde mediadag. Wat vond jij van die dag?
“Jazeker, een prachtig initiatief om nieuwe leden meteen goed te ontvangen en te presenteren aan de andere bedrijven en ondernemers. Middels tijdslots hebben we om de beurt steeds nieuwe sponsoren mogen verwelkomen met Kevin, Arjan, Marloes en Duncan. Voor ieder nieuw lid was tijd gepland om zich op beeld te presenteren middels zeer professionele beeldopnames vanuit de catacombe en het restaurant. Inmiddels heb ik al diverse video’s op Linkedin en Bundeling gezien. Heel professioneel, veel trotse presentaties en in ieder geval een prachtige herinnering voor elke sponsor!”

De accountmanagers van de FC zijn inmiddels op pad om verlenging voor het komende seizoen en eventuele tegemoetkoming voor dit seizoen te bespreken. Kun jij hierover meer vertellen?
“Op dit moment heeft het commerciële team van FC Groningen vele sponsoren al gesproken over het verlengen van de overeenkomst en de eventuele tegemoetkoming voor 2020/2021. Verreweg de meeste sponsorrelaties verlengen hun overeenkomst. Hieruit blijkt dat veel sponsors hun groen-witte hart laten spreken! In bizarre tijden en voor sommige ondernemers, ook spannende tijden, doen we met z’n allen wat we kunnen. We hebben een achterban en een businessclub om heel erg trots op te zijn! Dus dank jullie wel.”

Jullie deden mee aan de actie ‘Het Noorden is groen-wit’ rond de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. Hoe is het contact met de supportersgeledingen?
“Allereerst; het was een prachtige en ludieke actie natuurlijk, geïnitieerd vanuit ‘Ons FC Groningen’ waarin alle supportersgeledingen zijn vertegenwoordigd. Hierin merk ik persoonlijk dat dingen bij de club echt aan het veranderen zijn. John de Jonge, voorzitter van de supportersvereniging, die mij belt met de vraag dit ook binnen de FC Groningen Business Club kunnen oppakken zodat we een maximaal aantal Groningen-supporters kunnen bereiken. De ‘het Noorden is groen-wit’ actie leverden uiteindelijk 11.224 virtuele bezoekers op in het Abe Lenstra stadion, dus bijna de helft van dit Friese stadion kleurde groen-wit die dag. Een schitterend resultaat en de opbrengst kwam volledig ten goede aan FC Groningen.” 

FCG-Business-Club-Logo-1080x1920

Gerelateerd nieuws.

6 dagen geleden

Eerste profcontract Speelman bij FC Groningen

2 weken geleden

Van Eigen Bodem met Nina van Dijk

3 weken geleden

Via het voetbalveld terug het werkveld in.