Elftal vragen aan… Kevin Nordemeule (Global-tickets).
Global-Tickets is een ticket- en reisgigant in motor- en autosportland. Een geoliede, creatieve denktank aan de Lübeckweg, waar ze met 70 gepassioneerde medewerkers werken aan de beste beleving tijdens Formule 1, MotoGP, DTM en Superbike events. In deze ‘Elftal vragen aan,’ bevragen we Kevin Nordemeule, directeur bij het bedrijf van oprichter en eigenaar Sascha Zielinski. Een gesprek over zijn vreemde muzieksmaak, de FC en de ‘scale up’ Global-Tickets.
1. Kun je wat over jezelf vertellen?
“Ik ben Kevin Nordemeule, da’s Twents voor ‘Naar de Molen’. Ik ben 33 jaar, geboren in Almelo. Als tiener verhuisde ik met mijn ouders naar Dersum in Duitsland, waar ik 7 jaar heb gewoond. Na mijn studententijd in Stad, woon ik alweer een paar jaar met mijn vriendin, zoontje Nathan en hond Max in Meerstad.”
2. Wat doe je graag in je vrije tijd?
“Sportief en actief bezig zijn. Voetbal, racketsporten, tafeltennis op kantoor en in de zomer wake-boarden. Bewegen is mijn manier van ontspannen. Ik houd ook van muziek. Vrienden zeggen dat ik een vreemde muzieksmaak heb, ik luister alles. Dat komt door mijn achtergrond en opvoeding. Ik ben een bijzondere mix; beetje Zwols, Stads, boers, studentikoos, Indonesisch; dat weerspiegelt zich in mijn muziekvoorkeur. En mijn vader heeft me Rock Classics als Pearl Jam, AC/DC en Bon Jovi bijgebracht.”
3. Je bent directeur bij Global-Tickets. Wat is dat voor een bedrijf?
“Global-Tickets is Europees marktleider op het gebied van ticketverkoop en de organisatie van motorsportreizen en onderscheidende events. We werken vanuit ons hoofdkantoor aan de Lübeckweg in Groningen met een internationaal, gepassioneerd team van zo’n 70 medewerkers. Samen maken we events beter en mooier en daar profiteren onze partners en de circuits van!”
4. Wat is de oorsprong van Global Tickets?
“Achter Global-Tickets staat oprichter Sascha Zielinski (samen op de foto hieronder-red.). Sascha is al op zijn dertiende in de ticketverkoop begonnen, in een tijd dat er nog geen internet was. Hij deed dat onder meer bij HSV de Champions League, beurzen etc. Hij reisde de hele wereld over en vanaf 2011 nam hij mij mee. We verkochten destijds ‘Global’ en… van alles! Maar we waren ambitieus en brachten focus aan door ons te richten op de motor- en eerst ook wintersport. In die branches is er inmiddels een natuurlijke synergie ontstaan.”
5. Jullie bedienen duizenden particulieren, maar ook het bedrijfsleven.
“Zeker! En daar gaan we ons nog meer op richten. Wij bieden bedrijven en organisaties onvergetelijke momenten. Voor hun personeel, klanten en leveranciers. Onderscheidende incentives rondom spectaculaire motorsportevenementen. Je kunt het zo gek niet bedenken of wij realiseren het. We komen graag in contact met ondernemers of organisaties die van sport houden en op zoek zijn naar unieke incentives. Mensen die relaties een mooie beleving gunnen.”
6. Hoe kijk je naar dit komende event-seizoen Kevin, what’s the plan?
“Het doorgroeien van onze nieuwe businessunits met nieuwe producten. We kijken tevreden terug op de ticketverkoop, hebben een stabiele reisafdeling met jaarlijkse groei en veel nieuwe belevenissen. Maar we richten ons op twee nieuwe businessunits, met eigen VIP-producten en glampings. Ook gaan we onze Mavericks Club verder uitbouwen met nog vettere invulling en aankleding, unieke details en service. Echt VIP-plus topervaringen! Voor ons is het ontzorgen van klanten daarbij de essentie.”
7. Welke belofte doen jullie klanten?
“Je krijgt waar voor je geld bij Global-Tickets en echte, gedenkwaardige belevingen. We leveren non stop begeleiding, on- en offline. Die beleving en service begint al in onze webshop www.global-tickets.com Die is overzichtelijk, makkelijk. Alles met details, van alleen een ticket, tot een reispakket. Maatwerk voor de particulier en het bedrijfsleven maken we waar omdat we echte experts in ons team hebben.”
8. Wat zijn zo jouw eerste herinneringen aan FC Groningen?
“Mijn eerste herinneringen gaan terug naar mijn studententijd. Ik woonde in de Oosterpoort-buurt, daar barst het van de FC-kroegjes. In 2015 belandde ik in een mensenmassa omdat Groningen de KNVB Beker had gewonnen. Ongelofelijk, een grote feestende groen-witte karavaan. Kort daarna ben ik op uitnodiging in Euroborg geweest. Dat was vet. Ik ben in veel stadions geweest, maar een wedstrijd van de FC in Euroborg is topbeleving. Je zit strak aan het veld en voetbalt bijna zelf mee. Ik ben een echt voetbaldier en als ik later met mijn zoon naar voetbal ga, dan is het zeker bij de FC!”
9. Waarom zijn jullie aangesloten bij zakelijk FC?
“Bij Global-Tickets zijn we sport- en voetbalmindend. We vinden het mooi om met onze medewerkers naar de FC te gaan. De andere insteek is om te ervaren wat onze aanwezigheid in zo’n groot businessnetwerk doet. Nieuwe mensen ontmoeten, business creëren, samenwerkingen aangaan. Maar dat willen we alleen in de mix van fun en vriendschap. Het toetreden bij de FC verbindt ons als personen en Global-Tickets met de Stad, de supporters en ook met ondernemend Groningen.”
10. Wat kunnen anderen van jou leren?
“Ik houd ervan om status quo’s te doorbreken en innoveer, revolutioneer en verras graag. De ogen van mensen openen en laten zien hoe dingen anders kunnen door om te denken en creatief te zijn. Daarbij is Sascha nog steeds een goede mentor waar ik weer van leer. Hij is nog maar 43 en samen zijn we ook nog niet uitgeleerd. We zijn nog een scale up, maar willen verder groeien. Dat gaan we samen met ons veelzijdige team zeker weten bereiken!”
11. Wat wil je altijd nog eens doen in je leven?
“Als familiemens hoop ik nog veel te genieten met mijn gezin in ons nieuwe huis in Meerstad, vooral zomers is dat natuurlijk geweldig. Ik heb de hele wereld en al veel gekkigheid gezien. Gestudeerd in Zuid-Korea, veel gereisd als twintiger, maar ik voel me inmiddels erg goed thuis in Stad. Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn. Zakelijk hebben we de ambitie om niet alleen in Europa, maar ook wereldwijd de positie als marktleider te bereiken!”